2024-re eljutott oda az autóipar, hogy a Swift igazi csodabogárnak számít. A kisautókat módszeresen kiirtották a gyártók, hogy helyettük több kapacitás jusson a SUV-oknak. Persze a Suzuki kisautójának a szerepe is átértékelődött az európai piacon, hiszen ma már Japánból érkezik, szemben az első „vasaló” Swifttel, amit még Esztergomban gyártottak. Ennek ellenére a helye biztosnak tűnik a modellpalettán, amit az új generáció érkezése is megerősít.
Cukiságfaktor csúcsra járatva
A formaterv az ötödik generációhoz képest alapjaiban nem változott, maradt a jól ismert sziluett. A frontrész viszont jelentősen átalakult, a hűtőmaszkból eltűnt az embléma, néhány centivel felfelé vándorolt a motorháztető lemezére, valamint sokkal hangsúlyosabb lett a nappali menetfény az első lámpatesteken belül. Ugyanez a hátsó lámpákra is igaz, több a lekerekített vonal, az összhatás egy kerekdedebb forma, így a sportos karakteréből veszített.
Egyszerűen nagyszerű utastér
Természetesen a Swift is halad a korral, így az előzőhöz képest egy nagyobb, 9 colos multimédiás érintőképernyő került a műszerfal tetejére. A kormány mögött viszont továbbra is analóg óracsoport található, csupán egy 4,2 colos kijelző középen, amelyen a legszükségesebb adatokat képes megjeleníteni a szoftver, illetve innen vezérelhetők a vezetéstámogatók is.
A Swift sosem a prémiumkategóriás anyaghasználatról volt híres, ez pedig most sincs másként. Félreértés ne essék, a kezelőszervek tapintása kifejezetten kellemes, ezek közül is kiemelkedik a kormány műbőr borítása. Az ülések szintén kellemes tapintásúak, ám ami ennél is fontosabb, tényleg kényelmesek, akár hosszabb utakon is. Persze főként elöl, mert a hátsó lábtér továbbra sem számít az autó erősségének, de nem is ezért vesz az ember Swiftet.
Élet három hengerrel
A Swift hatodik generációja egy teljesen új fejlesztésű motort kapott (gyári kódnevén a Z12E-t), amely az elődhöz hasonlóan 1,2 literes, viszont csak háromhengeres. A szívó benzines erőforrás 83 lóerős, amelyhez 111 newtonméter nyomaték társul, de 12 voltos lágy hibrid rendszer segíti. Ám az ötfokozatú manuális sebességváltóval így is 12,5 másodpercet kell várni amíg elérjük a 100 km/h tempót. Szóval nem túl hatapós a masina, de az elsőre gyengének hangzó 83 valójában egyáltalán nem kevés hozzá.
Ugyanis a Suzuki kisautójának saját tömege mindössze 920 kilogramm, ezért nem is szükséges ennél több paci a motortérbe, ha valaki csak simán, nyugisan szeretne eljutni A-ból B-be.. A sebességváltója pontos, jól megvezetett, remek érzés terelgetni vele a Swiftet, persze főként a városi környezetben érzi jól magát. Gyorsforgalmi szakaszokon is elboldogul, de nem a belső sáv a fő vadászterülete. A vegyes fogyasztás saját mérés alapján 5,4 liter/100 km-re jött ki a tesztidőszak végén, amely kicsit magasabb a gyári értéknél, de még mindig bőven a kedvező kategóriába esik.
Az ára lehet az egyetlen érv ellene
Kár lenne szépíteni, hogy 2024-re a „mi autónk” is csúnyán megdrágult. A legolcsóbb GL felszereltségű modell 7 130 000 forintot kóstál 5 fokozatú manuális váltóval, de a MySuzuki hűségprogrammal is minimum 6 130 000 forintot kell érte kifizetni. A csúcsmodell GLX csomaggal és CVT váltóval már 8 600 000 forintról indul, igaz a fent említett 1 millió forintos kedvezmény erre is él, ahogy minden egyes Swiftre. A képeken szereplő tesztautó a kettő között helyezkedik el a GL+ csomaggal, amely mellett jelenleg 7 600 000 forint szerepel a Suzuki weboldalán.