Elsőként a belsőégésű motorral szerelt, dobozos Transporterek értékesítése indult el, de hamarosan a többi modellváltozat, illetve az elektromos hajtással rendelkező verziók is elérhetővé válnak. A konfigurátorban megjelenő legalacsonyabb ár nettó 13,67 millió, bruttó 17,36 millió. Ennyiért a rövid tengelytávos, alapfelszereltségű változatot kínáljak a 110 lóerős dízellel. Akad még 150 lóerős, illetve 170 lóerős TDI, ezekhez összkerékhajtás is rendelhető. Az alapmotor hatfokozatú kézi sebességváltót kap, a legerősebb erőforrás kizárólag nyolcfokozatú automataváltóval érhető el, a középső teljesítményszinthez pedig mindkét váltó rendelhető. A csúcsmodell Panamericana 4motion automata nettó 17,54 millióról, bruttó 22,27 millióról indul.
Az új, Ford Transittal közös alapoknak köszönhetően azonban rengeteg minden változik: a hasznos rakodótömeg például 130 kilogrammal nőtt 1,33 tonnára, de a méretek is jelentősen gyarapodtak. A normál tengelytávú és tetőkialakítású Transporter furgon rakodótérfogata több mint 10 százalékkal, 5,8 köbéterre nőtt. Megnövelt tengelytávval és magasabb tetővel a mindez 9 köbméter. Vontatás terén is előrébb lépett az új Transporter, fékezetten már akár 2,8 tonna is mögé akasztható.