Két éve indult el itthon a SkyShowtime. Hogyan tovább ezen a zsúfolt piacon? A Yellowstone sikere önmagában elég az új előfizetők bevonzásához? Exkluzív interjú a streamingszolgáltató vezérigazgatójával, Monty Sarhannal.
Március 5-én délután Teamsen interjúzunk. Sarhan mögött skyshowtime-os háttérkép (virtuális), mögöttem ruhásszekrény, radiátor, rajta nyúltáp (valódi). Húsz percet kapok az interjúra a cég szülinapi sajtókörútján.
Forbes.hu: 2023-ban a cannes-i filmvásáron is bemutattad a platformot. „Az utolsó streamingszolgáltató?” volt a szekciód címe, így, kérdőjellel. Két év eltelt: ti lettetek az új srác a környéken, vagy pedig már az utolsó mohikán?
Monty Sarhan: Nos, még mindig mi vagyunk a legfiatalabbak. Hiszem, hogy a tévézés régi szabályai most is érvényesek. Abban, hogy a piacon minden streamingszolgáltatásnak jut hely, hogy jól teljesítsen, és ha a fogyasztónak több választást biztosítunk, az jó dolog.
Olcsóbban indultunk, mint a Netflix, a Disney+ vagy a Max,
és még mindig az az alapelvünk, hogy nagyszerű szórakozást nyújtsunk nagyszerű áron.
A minap interjút adtál az amerikai Deadline híroldalnak is. Azt mondtad, a kezdetek óta a Yellowstone című sorozat a fő motorja az előfizetéseiteknek. Itthon is?
Valóban a legnépszerűbb, szerte Európában visszhangra talál a közönségben. Minden más műsor közül a legtöbb előfizetésünket ez hozta – még Magyarországon is. Persze, a Yellowstone-on túl is zajlik nálunk az élet. Tavaly év végén debütált A sakál napja, a valaha volt legerősebb sorozatpremierünk volt. Magyarországon is elég jól teljesített, több külső helyszínt is Budapesten forgattak, ettől pedig hitelesnek, európainak érződik, amit ezek szerint a közönség is értékel.
Streaminginterjúk a Forbes.hu-n
Talán ti vagytok itthon az egyetlen nagy szereplő, aki reklámos előfizetést is kínál. Mik az eddigi tapasztalatok előfizetésekben, bevételekben, hirdetői keresletben?
Bevételi vagy előfizetői számokat nem osztunk meg. Tavaly április óta fut a reklámos csomagunk, november óta pedig a prémiumcsomag. Relatíve új csomagokról beszélünk, de növekvőben az előfizetőszámuk, mindkettő népszerű lett a standard, reklám nélküli csomag oldalán. Utóbbi volt az egyetlen csomagunk az induláskor, értelemszerűen ma is ennek van a legtöbb előfizetője.
Viszont fontosnak tartottuk megkülönböztetni magunkat a többi streamingszolgáltatástól azzal, hogy minden vásárlónknak minden piacunkon választást biztosítunk. Ebben más a filozófiánk.
Legyen szó Magyarországról, Romániáról, Lengyelországról vagy Spanyolországról, szeretnénk, hogy bárki megengedhesse magának, hogy skyshowtime-ozzon, amihez minél különbözőbb élményeket nyújtunk minél eltérőbb árakon.
Ha már árak. 2023 elején havi 1999 forintért futott a standard csomagotok. Most a reklámos verzió kerül ennyibe, a reklám nélküli alapcsomag immár 2799 forint per hó. Mostantól ilyen mértékű inflációra számítsunk a streamingpiacon?
Más szolgáltatók nevében vagy stratégiájáról nem nyilatkoznék. Nekünk tényleg fontos, hogy legyen megfizethető opció is. A reklámos csomag ára ma is vonzó ajánlat a magyar piacon, amiért ugyanazt a tartalmat kapják, mint a többi, reklámmentes élményt nyújtó csomagban.
Izgalmas látni, hogyan váltanak előfizetés-gyarapításról nyereségfókuszra a különböző szolgáltatók. Ti hol álltok ezen a skálán? Ha jól tudom, a SkyShowtime még nem termel nyereséget.
Nem kommentálunk bevételről vagy nyereségről szóló adatokat. Amit elmondhatok, hogy az üzletünk rohamosan növekszik, és elégedettek vagyunk vele, ahogyan az összes piacunk fogyasztói reakcióival is. Az előfizetők száma és a profitabilitás egyaránt fontos, hogy sikeres, egészséges vállalkozást vigyünk, szóval nem hiszem, hogy ez eldöntendő kérdés kell legyen.
Vissza A sakál napjára. A platform friss zászlóshajó sorozata, a sajtóban 130 millió dollárra taksálják a költségvetését. A növekvő tartalomköltségek, a morzsolódó előfizetőtábor szerte az iparágban feladja a leckét. Ti hogyan alkalmazkodtok?
A költségvetésről nem nyilatkozhatok. A világ legnagyobb szórakoztatóipari cégei közül a Comcast és a Paramount is tulajdonosunk, így remek tartalmak vannak nálunk a csőben. Nálunk is elindult Az ügynökség, a Dexter: Eredendő bűn és a Yellowjackets új évada is.
Van olyan is a csőben, ami Budapesten vagy Magyarországon forog?
Most épp nem. Természetesen vannak fejlesztés alatt projektjeink, ez már a tartalmi osztályunk asztala.
Jól van, akkor vissza a trendekhez. Még Málnay B. Levente, az AMC Networks Közép- és Észak-Európáért felelős alelnöke mondta nekem, hogy a magyar piacon öt év múlva is a lineáris tévé lesz az erősebb, nem a streaming, ehhez igazítják a stratégiájukat. Nem kell, hogy konkrétan Leventére reagálj, ettől még kíváncsi vagyok a véleményedre. Vajon hogy lehet streamingre terelni egy tévénemzetet?
Az első naptól azt a stratégiát követjük, hogy ott legyünk, ahol a fogyasztók akarják, hogy legyünk. Másik alappillérünk, hogy ne csak a közvetlen értékesítésre fókuszáljunk, hanem a kábel- és műholdszolgáltatós partnerségekre is. Kell a közös építkezés, tavaly például remek együttműködésünk indult a Magyar Telekommal. Minden piacunk más és más, a streaming felé vezető evolúció különböző szakaszaiban járnak. Akár mobilappon, akár kábelszolgáltatón keresztül akarnak streamingelőfizetést elérni, mindet lehetővé kell tennünk, hogy kielégítsük az igényeket.
Ez nem holmi zéróösszegű játszma, ahol csak erre vagy arra koncentrálhatsz.
Teljeskörű a kínálatunk, azok a térségek, ahol a lineáris tévézés még mindig népszerű vagy akár felszállóágban van, szintén kapóra jönnek az anyacégeink különböző tévécsatornái miatt.
Milyen jól ejtetted, hogy „Magyar Telekom”!
Látod, ez is milyen jól mutatja, hogy a helyi piacokra, a partnerség erejére összpontosítunk. Sokszor jártam Magyarországon, legutóbb januárban. Azt hiszem, az egyik első piacunk volt, amit meglátogattam. Budapesten van az egyik legnagyobb irodánk az összesen nyolcból.
Nemrég azt is mondtad, „jó úton vagyunk, hogy egy éven belül számos piacunkon a három legnagyobb szolgáltatás közé kerüljünk”. A PwC Magyarország szerint tavaly novemberben 405 ezren fértek hozzá itthon a SkyShowtime-hoz (nem a konkrét előfizetéseket jelenti), e szerint csak a hatodik legnagyobb elérésű streamingplatform vagytok. Hogy lesz ebből dobogó? Mik itthon a célok?
Értéket nyújtunk, remek szórakoztatást remek áron. Ha arra koncentrálsz, ami a fogyasztónak a legjobb, a végén te nyersz. Sikerünk egyik legfontosabb része, hogy nagyszerű ár-érték arányt biztosítunk. Megfizethető szolgáltatás vagyunk erős tartalmi kínálattal, a továbbiakban is azok maradunk, és a továbbiakban is ez fog minket ösztönözni minden piacunkon. Hiszen már világos, a fogyasztóknál is ez talált be. Napról napra új előfizetőket szerzünk, egyre nagyobbak vagyunk. Huszonkét országban vagyunk jelen, és a jövőben is rájuk összpontosítunk, hogy még több új előfizetőt rántsunk be, és hogy az igényeknek is megfeleljünk.

Még tavalyelőtt vásároltátok fel a Maxtól A besúgó című eredeti gyártásukat. Azóta se hallani magyar SkyShowtime-gyártásról, pedig több országból is jön sikeres eredeti tartalmatok a lengyel Ślebodától a dán Schmeichelen át a svéd Veronikáig. Úgy látjátok, nincs szükség több helyi tartalomra a régiónkban, különösen Magyarországon?
Általánosan fogom megválaszolni. Olyan tartalmat kell nyújtsunk, ami megszólítja az embereket, amivel rezonálni tudnak.
Legfőképp a globális sikerfilmekre, sorozatokra fókuszálunk, anyacégeink a hollywoodi filmgyártás jegybevételeinek olyan évi 40–50 százalékát teszik ki.

Ettől még a helyi gyártás is roppant fontos része a kínálatunknak. A tartalomosztályunk nyitott a különböző piacokról érkező ötletekre, és hogy megtaláljuk azokat a projekteket, ami meggyőzheti a nézőket. Elkötelezettek vagyunk Európa iránt, elvégre a szolgáltatást is Európának hozták létre. Nem átrepülő szolgáltatás a miénk, Magyarországtól Hollandiáig minden országunk hazai piacunknak számít.
Borítókép: SkyShowtime
The post Interjú a SkyShowtime-vezérrel: Ez a műsor hozta a legtöbb előfizetésünket Magyarországon appeared first on Forbes.hu.

