Továbbra is igaz maradt, hogy az idei évben eddig kizárólag januárban csökkent a hazai újautó-piac, már persze akkor, ha minden hónapot az előző év azonos hónapjához hasonlítunk. Általában megfigyelhető viszont, hogy a július visszaesést szokott hozni a júniushoz képest, ez nem történt másképp 2024-ben sem. Júniusban ugyanis 11 723 új autót helyeztek forgalomba hazánkban, míg a múlt hónapban ez a szám 8524-re esett vissza. Ám ez még mindig 2,2 százalékos növekedés a tavaly júliusi 8342 eladáshoz képest, bár ezt statisztikai szempontból már inkább stagnálásként kell értelmezni. Amennyiben hozzájárulnál egy autóvásárlással, hogy a stagnálás a növekedés irányába forduljon, ám ehhez hitelre is szükséged lenne, akkor érdemes kipróbálnod a money.hu autóhitel-kalkulátorát, ahol ráadásul nem csak új, hanem hasznát autókra igényelhető hiteleket is összehasonlíthatsz
2024
2023
Különbség (%)
Toyota
1141 db
1065 db
+7,14%
Suzuki
939 db
615 db
+52,68%
Volkswagen
671 db
716 db
-6,28%
Ford
670 db
399 db
+67,92%
Kia
592 db
528 db
+12,12%
Márkák terén azonban a status quo visszarendeződése látható. A Volkswagen a júniusi kiemelkedő szereplése után a múlt hónapban ismét csak a harmadik helyet tudta hozni 671 eladással. Második helyen 939 eladással a Suzuki, első helyen pedig 1141 eladással a Toyota zárta a hónapot. Érdekesség még, hogy a Volkswagennek mindösszesen egyetlen autón múlt, hogy sikerült megszereznie a dobogós helyet, a Ford ugyanis 670 eladást tudott felmutatni a múlt hónapban.
A fenti ötös listán nincs rajta, ám szerintem érdemes megjegyezni a BYD 15. helyét az összes gyártó között, ezzel ugyanis megelőzték többek között a Fiat, a Renault, a Nissan, a Lexus, a Tesla, illetve a Citroën márkákat is. Közvetlenül a Dacia után foglalnak helyet a múlt havi listában, 148 regisztrált autóval. Persze, ennek közel a duplája kellene, hogy egyáltalán szóba kerülhessen a top 10, ám a márka kevesebb, mint egy évvel ezelőtt az abszolút nulláról indult, és hónapról hónapra egyre jobb számokat érnek el, toronymagasan túlszárnyalva a többi kínai gyártót. Persze a 3 legnépszerűbb gyártó nincs egyelőre veszélyben, ám egyáltalán nem lennénk meglepődve, ha egy év múlva ilyenkor már egy esetleges top 10 táblázatban helyet kellene szorítani a márkának.