Itthon a Mercedes-Benz CLA, alaposan körbejártuk!


A villanyosítás hajnalán a Mercedes úgy képzelte el a modellpalettáját, hogy azon markánsan elkülönülnek a belső égésű motoros, és a tisztán elektromos autók, míg előbbiek szépen lassan ki nem kopnak. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, ma pedig ott tartunk, hogy az EQ néven emlegetett villanyos divízió eltűnik, és a két “világot” egységesíti a Mercedes. Ennek előfutára volt a tavaly általunk is tesztelt elektromos G-osztály, amely már nem mondjuk EQG néven került forgalomba, hanem az “EQ technológiával” jelzővel. Ezt az irányt viszi tovább a CLA is, amelyből egyaránt elérhető lesz lokálisan emissziómentes, illetve belső égésű motoros is.


A budapesti Fashion Streeten egy elektromos példányt állított ki a Mercedes, így ezt volt alkalmunk alaposan körbejárni. Az autó küllemét értelemszerűen befolyásolja a hajtás, hiszen a villanyos hűtőmaszkja teljesen zárt, míg az 1,5 literes, négyhengeres motorral ellátottnak nyitott. Ahogyan azt a világpremieren is említették, kezdetben előbbi válik rendelhetővé, a hibrid csak később követi a sorban.


Kétségtelen, az EV CLA látványosabb, hiszen a magasabb felszereltségi szinttel érkező példányok orrán 142 háttérvilágítással ellátott apró csillag számlálható össze, de a nagy embléma is kapott kontúrvilágítást. A nagy egészet figyelembe véve így sem hat bazárinak az újdonság, mellőzték a kamu légbeömlőket, vagy épp az indokolatlan szélesítéseket, egyértelműen az elegánsabb irányt helyezték előtérbe.

Többek között ennek az formatervnek is köszönhető, hogy az elektromos kivitelek akár 792 kilométert is képesek megtenni két töltés között (a 268 lóerős hajtáslánccal, amely a CLA250+ néven fut), de az erősebb CLA 350 4MATIC is tudhat 771 kilométert a maga 349 lovával és 515 newtonméter nyomatékával. Az akkumulátor esetében nincs különbség, egységesen 85 kilowattórás telep kerül a CLA-ba.

A műszerfal lényegében egybefüggő képernyő-csoport, de akinek ez túl sok lenne, az utasoldali panel csupán rendelhető extra. A digitális műszeregység egyébként 10,25 colos, míg a központi érintőpanel 14 col.

A hazai bemutatón a magyar piacra vonatkozó ár nem hangzott el. Az ígéretek szerint viszont már nem kell sokat várni, jó eséllyel április végén felkerülhet a Mercedes oldalára a CLA árlistája.


Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed