Egy Nio EC6 elektromos SUV-kupé nagy sebességgel szenvedett balesetet december 1-jén Sanghaj agglomerációjában. Az ütközés ereje konkrétan letépte a jármű hátsó részét, amikor szinte merőlegesen csapódott egy útszéli betonkorlátnak. Az autó az ütközés után azonnal értesítette a segélyhívót és a gyártó központját, az élő adatok szerint a baleset időpontjában kikapcsolt vezetéstámogató rendszerekkel száguldoztak. Az ütközés után a rejtett kilincsek kiugrottak, az ajtózárak pedig automatikusan kinyíltak, így az utasok ki tudtak menekülni a járműből. Őket könnyebb sérülésekkel szállították kórházba. A helyszínen készült fényképeket egy szemtanú töltötte fel a Weibo.com oldalra, azóta pedig rohamosan terjednek az interneten.
Az akkumulátorcsomag nem gyulladt ki, illetve nem is mutatott biztonsági kockázatra utaló jeleket. A baleset további részleteit a rendőrség vizsgálja. Bár az az autó első ránézésre félelmetesen összetört, mindkét utas túlélte a brutális balesetet. Érdekes részletnek tűnhet még, hogy nem gyulladt ki az akkucsomag, ám ebben a statisztikai adatok alapján semmi különleges sincs. Napi szinten több ezer villanyautó szenved kisebb-nagyobb balesetet világszerte, ebből pedig szinte sohasem keletkezik tűzeset. További érdekesség, hogy összességében az autótüzek jelentős többségénél is belső égésű motoros jármű gyullad ki. A villanyautók tűzeszélyességének tévhite abból ered, hogy egy villanyautó, ha mégis kigyullad, sokkal veszélyesebb és sokkal nehezebb eloltani. Éppen emiatt azonban sokkal komolyabb biztonsági elvárásoknak és szabványoknak kell megfelelniük, akár a tűzvédelem, akár az ütközésbiztonság terén.


