2024 a vevőszerzés éve!
Az ügyfélkör bővítése a folyamatos fejlődés kulcsa, azonban a hazai kkv-k mintegy negyede mégis inkább csak meglévő vevőkörének megtartására koncentrál – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás harmadik negyedéves eredményeiből. A felmérésből ugyanakkor látszik az is, hogy a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 4 százalékkal csökkent a hazai kkv-k vevőállománya, ezért 74 százalékuk tenni akar valamit annak érdekében, hogy új ügyfeleket szerezzen. A kutatásból egyértelműen kiderült, hogy a legtöbben a kollaborációban bíznak, a válaszadók több mint 30 százaléka reméli ettől a növekedést.
Ez a gondolat hatotta át a K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete pályázatának megszületését, melynek nyertesei a december 3-ai Forbes Afterwork díjátadó eseményén vehették át nyereményüket. A kollaboráció egy olyan marketing eszköz, amivel a vállalkozások kihasználhatják egymás erősségeit, piaci helyzetét és ügyfélbázisát, hogy közösen fedezzenek fel új piaci réseket, új vevőket. Olyan közös pályázatokat várt a szervező K&H Bank, melyekben két eltérő entitású vállalkozás működik együtt pl. közös termék, szolgáltatás kidolgozásában, összekapcsolásában. A kampány célja az volt, hogy ösztönözze a vállalkozások közötti párbeszédet és együttműködést, valamint, hogy minél több vállalkozóhoz eljuttassa a kollaboráció fontosságát annak érdekében, hogy a vállalkozások közösen, kreatívan és költséghatékonyan tudjanak növekedni és versenyképesek maradjanak a piacon. Az év kollaborációs ötlete pályázatra, 140 pályázat érkezett be, a fődíj mellett két különdíj is kiosztásra került fenntarthatóság és digitalizáció témában.
A fődíj elnyerésének kulcsfeltétele volt egy innovatív, megvalósítható kollaborációs koncepció bemutatása, amely nemcsak új ügyfelek bevonzására alkalmas, hanem más vállalkozások számára is példaértékű mintaként szolgálhat. A legfenntarthatóbb kollaborációs megoldás különdíjánál olyan újszerű megközelítést kerestünk, amely hitelesen képviseli a környezettudatos elveket, és modellértékű mintaként mutatja be, hogyan lehet csökkenteni a vállalatok ökológiai lábnyomát az ügyfélszerzés során. A digitális különdíj esetében pedig azokat a megoldásokat díjaztuk, amelyek az értékesítési folyamatok hatékonyságának növelése mellett kiemelkedő ügyfélélményt nyújtanak, és más vállalkozások számára is iránymutató technológiai megközelítést kínálnak.”
Oraveczné Németh Ildikó, K&H Bank Lakossági és kkv-szegmens marketingvezetője
A 2024-es év nyertesei:
K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete pályázat fődíja: TEJMADÁR Developlan Hungary Kft. és Eredeti Ziegler Ostya Kft. – Kollab elnevezés: Generációkon átívelő ízek: Z-Gen élmény tradícióval ötvözve – Minden falat egy történet
A TEJMADÁR és Ziegler ötlete egy olyan limitált kollekciós ostya megteremtése, ahol az újragondolt madártej és nosztalgikus ostya találkozik, ezzel ünnepelve a tradíciók és a modern gasztronómiai trendek találkozását, miközben egyedi, prémium termékekkel gazdagítja a hazai kínálatot.
K&H: üzletet ide! az év legfenntarthatóbb kollaborációs ötlete különdíja : Superjuice Kft. és Flash Kutyapékség Kft. – Kollab elnevezés: Ebkeksz-jutalom falat
A két egészégtudatos cég találkozása nyomán létrejött termékfejlesztés eredménye a kutyakeksz, és jutalomfalat, melyet a juice gyártás során megmaradt “darálmány” – azaz kipréselt, 100% gyümölcs és zöldségből készítenek.
K&H: üzletet ide! az év legjobb digitális kollaborációs ötlete különdíja: iFinance Vállalati Pénzügyek Kft. és HARDBIT Kft. – Kollab elnevezés: Technológiai és pénzügyi együttműködés a Webshopok forradalmáért
A pályázók hasonló küldetésük nyomán egy olyan ötletet dolgoztak ki, ami forradalmasítja a webshopok működését integrált vállalatirányítási rendszerrel és automatizált könyveléssel.
Kampány a kollaborációért
A tavasszal indult K&H: üzletet ide! kampány keretében számos aktivitás zajlott egész évben, beleértve a kollab meetup workshopokat, ahol a résztvevő cégek közösen ötletelhettek és pályázhattak az ötletversenyre. A kampány részeként online tartalmak, podcastok és rendezvények is segítették a kollaboráció népszerűsítését. Októbertől az online hirdetések
mellett influenszer együttműködések támogatták a kollab ötletversenyt.
The post K&H: üzletet ide! – az év kollaborációs ötlete pályázat appeared first on Forbes.hu.