Három év alatt 26 milliárd forintnyi fejlesztési pénzt kap az Építési és Közlekedési Minisztérium.
Mi történt? Három év alatt 26 milliárd forintnyi fejlesztési pénzt kap az Építési és Közlekedési Minisztérium. Ezt a pénzt arra költik, hogy a Szíjj László és Mészáros Lőrinc neveivel fémjelzett koncessziós társasággal kötött szerződésben vállalt állami feladatokat ellássák – jelent meg a kormányhatározat a hétfő esti Magyar Közlönyben. Ez a pénz a következő három évben 6 milliárd, 15 milliárd és 5 milliárd forint feloszlásban jut a tárcának, vette észre az Mfor a Magyar Közlönyben.
Mire kell a pénz?
M34 gyorsforgalmi út, Vásárosnamény (M3) – Záhony közötti szakasz előkészítése a kiviteli tervvel bezárólag,
M4 gyorsforgalmi út, Kisújszállási Mérnökségi telep megvalósítása,
4. számú főút – 4206 jelű összekötő út keresztezésének körforgalmú csomóponttá történő átépítése (Bucsai út),
M1 autópálya 2×3 forgalmi sávra történő bővítésének területszerzési feladatai,
M4 gyorsforgalmi út Üllő ipari parki külön szintű csomópont megvalósításának területszerzési feladatai,
M4 gyorsforgalmi út – 3119 jelű úti csomópont megvalósításának területszerzési feladatai,
M86 gyorsforgalmi út Répcelak környékén új Mérnökségi telep megvalósításának területszerzési feladatai,
M1 autópálya – M100 autóút – 103. számú főúti csomópont megvalósításának területszerzési feladatai,
M15–M1 autópálya bezenyei csomópontja megvalósításának területszerzési feladatai.
Miért fontos ez? Az autópályabiznisz ugye egy 35 éves koncesszió, amivel a kormány tulajdonképpen kiszervezte a hazai gyorsforgalmi úthálózat építésének nagy részét. Vagy mégsem? A következő három évben 26 milliárd forintnyi fejlesztési pénz is érkezik a területre. Kérdés, hogy az autópályadíjakból a Mészáros és Szíjj-féle Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez (MKIF) érkező bevételek mire mennek el. Nem kevés pénzről van szó: ahogyan arról mi is írtunk, tavaly a MKIF bevétele 152 milliárd forint volt, ebből 148,1 milliárd forint a koncessziós bevételekből származott. Ha már közlekedés, ezt a most megítélt 26 milliárdot jobb helyeken is el lehetne költeni, elég csak a magyar vasút állapotára gondolni.
The post Ki nem találod, mire kapott 26 milliárdot Lázár János appeared first on Forbes.hu.