Az Opel tavaly 5371 darab autót adott el itthon, ami több, mint az egy évvel korábbi eredmény, ám így is elmaradt a piac növekedésétől. Az ok elsősorban az, hogy a várakozásokkal ellentétben nem érkeztek meg 2024-ben az új SUV modellek, miközben a kifutó Crossland az év közepére elfogyott.
Kiválóan szerepeltek viszont az Opel kishaszonjárművei, amelyek a piaci átlagnál jobb eredményt értek el. A Combo, Vivaro, Movano hármasból összesen közel kétezer darab talált gazdára és ez ötödik helyet ért az eladási rangsorban. A 7,8% piaci részesedés több, mint 1 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. 2025-ben az Opel ennek a lendületnek a folytatódásával számol, ami a kishaszonjármű eladások növelését és a piaci pozíció megerősítését jelenti.
A személyautók piacán nehezebb volt az Opel helyzete 2024-ben, a már említett okok miatt. „Sajnos a két legnépszerűbb személyautó szegmensben, a B-SUV és a C-SUV kategóriákban szenvedtünk hiányt és ezt a hagyományos kategóriákban a növekvő Astra és a stabil Corsa eladásokkal nem tudtuk ellensúlyozni” – mondta Rosta Gergely, az Opel magyarországi igazgatója.
Az idei esztendőről szólva viszont bizakodóan beszélt az országigazgató: “2025-ben fordul a kocka, jön a tavaly beharangozott és nagyon várt három új szabadidő-autó. Az újdonságok sorát a Grandland-del kezdjük, ami már meg is érkezett a kereskedésekbe. Az Opel új zászlóshajójáról van szó, az elsőről ami a teljesen új Stella M platformra épül, és egy három különböző meghajtási változatot kínáló és szemet gyönyörködtető crossover. Mi természetesen azt várjuk, hogy az új Grandland nemcsak nevében lesz „Grand”, hanem fogadtatásában is és sokszorosan felülmúlja elődje eladási számait. Időrendben második az Opel szalonokban a Mokka lesz, ami a teljesen új belső és a megújult külső mellé hibrid hajtást, illetve az eddiginél erősebb és hatékonyabb elektromos rendszert is kap. Régi a név, de teljesen új autó lesz a tavasszal érkező Frontera, amely a B-SUV szegmensben nemcsak látványos formatervet, hanem elérhető árú hibrid és elektromos változatokat kínál. Őszinte izgalommal várjuk az SUV trió szereplését, sikerekre, jó eladásokra számítunk.”
Rosta Gergely, a márka országigazgatója ehhez még hozzátette: „2025 az elektromos átállásban is nagyon fontos mérföldkő az Opel életében. Minden modellünkből tudunk teljesen elektromos meghajtásút ajánlani vásárlóinknak és kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy ezzel a lehetőséggel tudjunk is élni. A villanyautó eladások növelése stratégiai fontosságú az Opel számára és a gyártóval együtt nagy erőfeszítéseket tettünk azért, hogy ne csak az autóink, hanem az áraink is versenyképesek legyenek. Álljon itt példaként az új az elektromos Frontera, amelynek induló ára 10 590 000 forint! Méreteit tekintve a Frontera a B-SUV szegmens tetején található, igazi családi autó, amely a kisebb, 44 kilowattos akkumulátorával és 113 lóerős motorjával több, mint 300 kilométer megtételére alkalmas egy töltéssel.”
A Frontera az elektromos hajtás mellett kétféle hibrid változatban is elérhető lesz. A 100 lóerős alapmodell induló ára 8 790 000, a 136 lovasé 9 220 000 forint. Az Opel Frontera teljes árlistája február elején lesz elérhető és akkortól már rendelhető is az újdonság.
Akár 7 üléssel is rendelhető lesz a Frontera
Forrás: Opel