Kiderült, mennyi időt tölt egy átlag magyar a YouTube-on

A magyarok egy átlagos napnak több mint az egytizedét – több, mint két és fél órát – YouTube-videók nézegetésével töltik, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából. A felmérés arra is rávilágít, hogy a férfiak gyakrabban kattintanak online mozgóképekre a munkahelyükön vagy az edzőteremben, mint a nők, akik inkább a házimunkák végzése közben, háttértevékenységként indítanak el interneten elérhető tartalmakat.

Szinte minden második válaszadó napi szinten használja ezt az online felületet információszerzésre, illetve zenehallgatásra is. A legnagyobb videómegosztó platformon elérhető, általában 5-20 perc hosszúságú videók a napi átlagosan több mint két és fél órás online videónézésből majdnem két órát tesznek ki. A tipikus YouTube felhasználó 30-39 éves, érettségizett férfi, aki valamelyik nagyobb vidéki városban él.

Az, hogy a különböző korosztályok eltérő módon viszonyulnak a videómegosztó platformokhoz, nemcsak a preferenciában, hanem a tartalomfogyasztás módjában és céljában is megmutatkozott.

A kutatásban a gyermekek médiahasználati szokásairól a szülők számoltak be. Kiderült, hogy a gyerekek leggyakrabban a Videa-n és a YouTube-on néznek rajzfilmeket, sokszor a szüleikkel együtt, így a videofilm-nézés több közös időtöltésnél, hiszen a kulturális minták továbbadására is alkalmat teremt.

Kapcsolódó
Be lehet-e tiltani idehaza is a 16 éven aluliak közösségimédia-használatát?
Ausztrália radikális lépést tett a fiatalok online védelmében: a tíz legnépszerűbb közösségi média platformnak szerdától kötelezően le kell tiltania a 16 év alattiakat. Szakértők szerint érdemes tanulmányozni az ausztrál modellt, igaz, a szigorítás önmagában nem jelent megoldást a problémára.

The post Kiderült, mennyi időt tölt egy átlag magyar a YouTube-on first appeared on 24.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed