Amíg Európában mindenki a Volkswagen új, 20 ezer eurós villanyautó-koncepciójának örül, addig a világ másik végén létezik jóval olcsóbb, házon belüli alternatíva is. Ráadásul egy tágasabb, erősebb modell képében. A kínai piacra szánt ID.3 ugyanis éppen most frissült, méghozzá egyedi külső módosításokkal és kínai technikával a lemezek alatt. A CATL kínai akkumulátorgyártó óriás 53,6 kWh kapacitású LFP akkucsomagjait szerelik a frissített változatba ami ezzel 451 kilométeres CLTC hatótávra képes. Ám mivel a kínai mérési ciklus még az európainál is megengedőbb, így a tapasztalatok alapján nagyjából 300 kilométerre várható valós körülmények között a hatótáv. Mindemellett az árából is sikerült faragni, az újdonság 119 900 és 136 900 jüan között mozog, ami nagyjából hatmillió forintos indulóárat jelent. Bár ez az összeg kevesebb, mint a fele a hazai ID.3 árának, erről a különbségről az akkucsomag mellett a kínai gyártás és a helyi gazdasági környezet is tehet.
Ahogy kívül, úgy a beltérben sem az európai ID.3 frissítés nyomán haladtak a kínaiak, ám azt hozzá kell tenni, hogy nem is igazán nyúltak az utastérhez. A legnagyobb attrakció, hogy egy jóval nagyobb, 12,9 colos infotainment képernyő került a műszerfal közepére, illetve a két első ülés között egy modernebb, ergonomikusabb könyökló és középkonzol kapott helyet. Mindemellett rengeteg új, modern kütyüt és tech-funkciót is belegyömöszöltek a kínaiak a korosodó német technikába. A SAIC-VW által Kínában gyártott ID.3 egyébként a Volkswagen legnépszerűbb modellje a népköztársaságban, ez pedig jó eséllyel a frissítés után is így marad. Ha még nem volt elég a kultúrsokkból, akkor alább láthatjátok az újdonság bemutatkozó reklámfilmjét.

