Kínai mesterséges intelligenciával újít a BMW


A kínai tech-cégek, például a Huawei és a Xiaomi az autóipar felé terjeszkednek, ami komoly veszélyt jelent a régi autógyártóknak. Maga az autózás élménye ugyanis háttérbe szorul, és így a harcterük egy gyorsan fejlődő tech-háborúvá alakul. Mindez a hatalmas, kínai piacon a leglátványosabb, ahol az elektromos járművek értékesítése meghaladja az egymillió példányt havonta. Nem véletlen tehát, hogy a BMW összeszűrte a levet a kínai online-kereskedelmi óriással, az Alibabával, hogy integrálja a kínaiak mesterséges intelligenciáját a jövőbeli BMW modellekbe. Persze, az Alibabát legtöbben csak az online vásárlási oldalakból álló birodalmáról ismerik, de a legtöbb tech-óriáshoz hasonlóan számos egyéb területen megvetették már a lábukat. Az egyik ezek közül a mesterséges intelligencia, amelyre a cég fokozottan összpontosít. Az Alibaba mesterséges intelligenciája Qwen néven ismert, és a cég több mint 50 milliárd dollárt különített el a platform fejlesztésére a a következő három évben.

Az első BMW modellek, amelyek a kínai piacon megjelennek az új technológiával, a Neue Klasse sorozat tagjai lesznek, vagyis 2026-ban kerülnek forgalomba. A Qwen már elérhető néhány kínai autógyártó, például a Zeekr és a Leapmotor által kínált modellekben, a BMW-vel kötött partnerség azonban hatalmas lépés a platform számára, hiszen ez az első globális márka a portfólióban. Az új, Qwen alapú rendszer lehetővé teszi az emberihez hasonló interakciókat a rendszerrel, a bonyolult parancsok kezelését és a zökkenőmentes integrációt és kommunikációt az egyéb digitális ökoszisztémákkal.

A cél egy intuitív, mesterséges intelligenciával fokozott vezetési élmény biztosítása, amely kifejezetten a kínai vásárlók igényeire szabott. A Bloomberg információi szerint a Car Genius névre keresztelt AI asszisztens valós időben nyújt majd segítséget a járművel kapcsolatban, míg a másik, Travel Companion névre keresztelt társa életmód szolgáltatásokat kap, intelligens utazástervezéssel rendelkezik majd, ráadásul akár még éttermeket is javasol a felhasználói preferenciák, a forgalom és a parkolási adatok alapján. A BMW szerint ez új mércét állít fel a felhasználóközpontú mobilitás terén. Kína kritikus piac bármely autógyártó számára, de a hazai márkák fokozódó versenyével a BMW-hez hasonló cégek nem engedhetik meg maguknak, hogy lemaradjanak. Ezért az Alibabával való partnerség okos lépésnek tekinthető, mivel a bajor gyártó már a kezdeti szakaszban beszáll a buliba. Ráadásul a nagy autógyártók egyenesen belebukhatnak abba, ha nem mernek hasonló lépéseket vállalni, vagy ha ezek a lépések nem jönnek be. A BMW és a MINI márkák kínai eladásai például 2024-ben 13,4%-kal csökkentek, és az idei előrejelzések sem túl fényesek.

Az autóipar számára, különösen Kínában, ez a partnerség egy nagyon komoly változást jelez. A szoftver a versenyképesség meghatározó tényezőjévé vált az elektromos járművek esetében. A helyi márkák, mint a BYD és az Xpeng előretörtek a mesterséges intelligencia versenyében, ami olyan sikert hozott, hogy a régi autógyártóknak kínai tech-szövetségeket kell keresni, vagy lehúzhatják a rolót. A BMW és az Alibaba együttműködése közvetlen válasz ezekre a piaci dinamikákra. Ez az összefogás hangsúlyozza az európai autógyártók egyre nagyobb Kínától való függőségét a digitális megoldások terén. Nemrég a Mercedes-Benz szoftver-fejese, Georges Massing hívta fel erre a figyelmet: Európában hiányzik az a felhő- és processzor-infrastruktúra, amely alapkövetelménye lenne a legújabb mesterséges intelligencia modellek nagy léptékű betanításának. A különböző igények miatt Európában ez a hiányosság még nem annyira látványos, ám a kínai piacon, ahol az innovációs ciklusokat évek helyett hónapokban mérik, a BMW és az Alibaba együttműködése a túlélés és a bukás közötti különbséget jelentheti. Ha tetszik, ha nem: a legrelevánsabb piacokon azok a cégek fogják vezetni a mobilitás következő korszakát, akik képesek a mesterséges intelligenciát, az önvezetést, az automatizálást és összességében a modern technológiát az alapoktól integrálni a járműveikbe.


Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed