Különleges bánásmódot kaphatnak a Kínából érkező “európai” autók

Már hivatalos értesítést is küldött az Európai Bizottság (EB) a BMW és a Volkswagen részére, amelyben arról tájékoztatták a német gyártókat, hogy megfontolják a Kínából érkező villanyautókra kiszabott védővámok mértékét – tudta meg a Reuters. Az EB “együttműködő” partnerként fogja regisztrálni mindkét vállalatot, így a 37,6 százalékos védővám helyett csak 20,8 százalékos extra sarcot kell befizetniük minden behozott elektromos jármű után – természetesen a már meglévő 10 százalékon felül.

Hirdetés


A védővámok kihirdetésekor a Volkswagen csoport által gyártott Cupra Tavascan nem szerepelt a kivételek között (ezt a kínai Anhuj tartományban gyártják) így automatikusan a legmagasabb vámmal sújtott kategóriába esett. A BMW hasonlóan pórul járt az elektromos Minivel.

Amennyiben a tervezetet valóban elfogadják, úgy ez lehet az első könnyítés, amit az európai gyártók kapnak. Persze az sem véletlen, hogy éppen a németekkel kivételezhetnek először, hiszen a leghangosabb ellenzői voltak az extra vámnak, mivel erősen tartanak a kínai megtorlástól. Az ázsiai ország piaca különösen fontos a német autóiparnak, ugyanis a tavalyi bevételük egyharmadát adta.

Hirdetés

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed