Az építési és közlekedési miniszter ötpontos közlekedési akciótervet hirdetett.
Mi történt? Lázár János a pénteki Közlekedési infó sajtótájékoztatóján ötpontos közlekedési akciótervet hirdetett.
1, Állampolgári jog lesz a közlekedés. Lázár egy új személyszállítási törvényt visz a parlament elé, amiben a közlekedési jogot állampolgári joggá akarja nyilvánítani a magyar állampolgároknak, akik magyar lakóhellyel rendelkeznek. Ennek az állampolgári jognak Lázár szerint része kell, hogy legyen, hogy
minden magyar a lakóhely és a járáshely között naponta háromszor oda-vissza átszállás nélkül el tudjon jutni, járáshely és megyeszékhely között pedig kétszer.
2, Vasútépítések. Lázár az Európai Beruházási Bankhoz fordul egy 30 évre szóló, egymilliárd eurós hitelkérelemmel, amihez a kormány további egymilliárd eurót adna. Ebből 500 kilométernyi vasutat akarnak építeni, amit 2025-ben kezdenének el. A pénzből villamosvonalakat is újítanának, és a Gubacsi hidat is újjáépítik, valamint vasúti digitalizációra is költenének.
3, Járműbeszerzések. Lázár a spanyol Talgo vállalattól szerezne tapasztalatokat, hogy magunknak tudjunk új járműveket építeni, mert a közlekedési eszközeink a miniszter szerint jelentősen amortizálódtak. Az építés mellett felvetődött az új járművek vásárlása, amit a leggyorsabban a GYESEV-nél tudnak megtenni, de ez is négy év lenne.
Lázár szerint a legésszerűbb, ha használt járműveket újítanak fel, amihez húsz-harminc éves járműveket szerezne be Nyugat-Európából.
Ehhez sok százmilliós felhatalmazást kapott Orbán Viktortól is.
4, Utaskomfort-növelés. A miniszter 2025-re új MÁV-applikációt és utastájékoztatást ígért. Felújítják a vasútállomásokat, a pályaudvarokat (köztük a Nyugatit is). Ezt ingatlanbefektetők pénzéből tervezi a miniszter.
5, Rendszerátalakítás. A MÁV-ot és leányvállalatait újraszervezik. A MÁV Zrt.-nek három leányvállalata lesz: fókuszokban a személyszállítás, a pályaműködtetés, és a cég, ami ezek kiszolgálásával fog foglalkozni.
A MÁV élére új menedzsmentet nevezett ki, szeptembertől a MÁV-vezért Hegyi Zsolt lesz a Pafféri Zoltán-Steininger Zsolt páros helyett.
Hegyi vezette be a Budapest-bérletet, és a vármegye- és országbérleteket is.
Más. Lázár reagált arra is, hogy a kisgyerekeseknek is betiltotta a MÁV a home office-t, júliustól a cégért felelős Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) nem engedi az otthoni munkavégzést. A miniszter szerint a home office nagyjából egy lépésre van attól, hogy ne is dolgozzanak a MÁV-dolgozók, a miniszter szerint munkát a munkahelyen lehet végezni.
The post Lázár János fenekestül átalakítja a MÁV-ot appeared first on Forbes.hu.