Legacy of Kain Soul Reaver 1&2 Remastered teszt

Magasan van a léc, ha egy klasszikus játék újrafeldolgozásáról emlékezünk meg, de főleg abban az esetben válik különössé a helyzet, ha alanyuk kissé talán túlértékelt, mint amilyen a Legacy of Kain Soul Reaver.

Legutóbb a Kingpin: Reloaded kapcsán döbbentem rá kegyetlenül arra, hogy sokadik alkalommal mennyire szükségtelen remasterrel „gazdagodtunk”, de bő egy év alatt azért több más produkciót is hasonló felfogásban készítettek – esetlegesen a könnyű pénzkereseti lehetőség reményében. Legutóbb ilyen volt például a filmrendező John Carpenter remekműve alapján készült The Thing: Remastered. Ezúttal viszont tesztalanyunk visszakalauzol bennünket picivel korábbra, egészen pontosan a ’99-es és 2001-es esztendőbe, amikor előbb a Legacy of Kain: Soul Reaver, majd a Soul Reaver 2 felbukkant a különböző boltok polcain. Érdekességképpen említeném, mivel valószínűleg kevesen tudják, de az első rész tulajdonképpen az 1996-ban kiadásra került Blood Omen: Legacy of Kain folytatása, amely zsánerét tekintve az egészen eltérő hack’n’slash-ek repertoárját erősíti. Az aktuális történetünk mintegy 1500 évvel későbbre datálódnak és a játékos által kontollálható főszereplője egy lidérc, akit Razielnek hívnak. A hatalommániás Kain egy napon megöli a vámpírt, ám egy nagyhatalmú isten feléleszti, hogy a lelkek megmentőjévé avanzsálódjon és persze bosszút álljon.

Nem bonyolódnék bele túlságosan a számos csavarral megspékelt sztoriba, főleg, hogy a harmadik személy nézetű akció-kalandjáték Legacy of Kain Soul Reaver 1&2 Remastered, ahogyan az olvasó könnyedén rájöhetett, gyakorlatilag két epizódot takar egyetlen csomagban. A végigjátszási idő koponyánként nagyjából 6-8 órára rúg, ezért a közel 30 eurós árához képest a tartalom mennyiségét teljesen rendben találtam. Maga a gameplay dióhéjban ugyanazt kínálja, amit sok-sok idővel ezelőtt megtapasztalhattunk: nekem annak idején jóformán egyáltalán nem nyerte el a tetszésemet már csak azért sem, mert abban az időben – megvalósítását tekintve – Lara Croft sokkal igényesebb kalandját nyúztam. Sajnos akkor sem és most sem érzem rajta igazán azt az átütő erőt, amely napjainkig klasszikussá emelte, de ez igazából legyen a saját keresztem és valójában bizonyos szempontból nézve nem érdemtelen a rajongás, hisz ezúttal kicsit szórakoztatóbb az élmény a játék egyedi atmoszférája, valamint a példaértékű megújulás és a néhány új tulajdonság miatt.

A remaster tehát mindent összevetve pompásan sikerült, és ez annak köszönhető, hogy a készítők az eredeti forráskódot fejlesztették tovább (amelyhez a testvércég Crystal Dinamicstól jutottak hozzá). Gombnyomásra bármikor, természetesen fölösleges töltési idő nélkül váltogathatunk a korábbi és a jelenlegi külcsín között, s most már a kornak megfelelően minezt 4K-ban élvezhetjük. Grafikai szempontból rendkívül aprólékos munkát végeztek az aspyrosok. Minden egyes pixelen látszik az lelkiismeretes hozzáállás és nemcsak a hatalmas területeken érzékelhető pozitív változás, hanem egyúttal az összes karakteren, illetve még az előre renderelt átvezető animációkon is. És ha ez nem volna elegendő, még a hanghatások, úgymint effektusok és narrációk is sokkal tisztábban szólnak.

Játékmenet szempontjából aprónak tűnő, de nagyon hasznos funkciókkal bővült a repertoár: bekerült a tervezett, ám előzőleg végül kimaradt nappali és éjszakai ciklus váltakozása, és az előrehaladásunkat megkönnyítendő térkép és iránytű, illetve modernizálták az irányítást, valamint a kamerakezelést, plusz beleintegrálták a mostanság kimaradthatatlan fotó módot. Az említettek mellett olyan extra tartalmak is részesei a pakknak (a Bonus Content menüben), minthogy lezongorázhatunk a játékok teljes változataiból kivágott pályákat. S meghallgathatjuk a duológia valamennyi muzsikáját és még a szinkronizálási folyamatok egyes szegmenseibe, bakijaiba is belekukkanthatunk.

Ahogyan írtam is fentebb és valószínűleg ezzel sokaknál kihúztam a gyufát, a Legacy of Kain Soul Reaver 1&2 Remastered alapvetően nem jellemezhető kiemelkedő játékként, noha meg vannak a jellegzetességei és sajátosságai, aminek okán mégis felül kerekedik az átlagnál.

Pontszám: 7/10
Fejlesztő:
Aspyr, Crystal Dynamics
Kiadó:
Aspyr
Platform:
PC, Switch, PS4|5, Xbox One & Series

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed