LEGO Horizon Adventures teszt

Kellemes meglepetés lehet a széria rajongóinak a LEGO Horizon Adventures, Aloy posztapokalitikus kalandja sosem volt ilyen cuki, akár gyerkőcök is fogyaszthatják.

Alig száradt meg a tinta az előző Horizon játék tesztjén (az első rész remake-jét alig egy hete teszteltük), máris itt a következő. Persze tudtuk jól, hogy érkezik a LEGO Horizon Adventures, amelynek létezéséről idén nyáron rántották le a leplet. De miért is lett hirtelen ennyi játék Aloy-jal? A pletykák szerint több TV sorozat is készülőben van a franchise-ból, ám, azoknál különféle gyártási gondok léptek fel, így talán az egymást erősítő marketing lépések közül a videojátékosok egyszerűen hamarabb célba értek.

No de ha már LEGO játék, akkor TT Games (megszokhattuk, hogy a dán kockagyáros portékáit ők gyártják)? Meglepetésre nem. A LEGO Horizon Adventures ugyanis az eredeti fejlesztő Guerrilla Games és a Studio Gobo koprodukciójában készült el (a több, mint 20 éve operáló stúdió többek közt olyan címek társfejlesztőjeként ismert, mint a Hogwarts Legacy, Redfall, vagy For Honor). Minden bizonnyal a Sony nem akarta kiengedni a kezéből az egyik húzócímüket, de talán nem is jártunk így rosszul – kaptunk egy LEGO játékot kicsit más felfogásban.

Kérdés, hogy jobb, vagy rosszabb ez a felfogás? A(z őszinte) válasz az, hogy ilyen is, olyan is. A látvány például nálam csillagos ötös. Az eddigi LEGO játékokkal szemben ugyanis a környezet is az építőkockából épül fel, ami nagyon egységes képet ad ezáltal, továbbá nagyon hangulatos is (a Lego Builder’s Journey-re emlékeztet az egész, ami szintén nagyon pofás volt). Hogy emiatt van-e, hogy a kamera nem forgatható, azt nem tudom, mindenesetre a játékot többnyire izometrikus nézetből látjuk, meg esetenként hátulról, oldalról.

Ez egy picikét sajnos rányomja a bélyegét a játékmenetre is. Ugyanis a nagyobb aréna harcoknál egész egyszerűen nem lehet belátni a pályát és így sokszor a semmiből tűnnek elő az ellenfelek. A platform részeknél ez nem zavaró, hiszen ezek a nagyon is lineáris megoldásúak, úgy vannak felépítve, hogy pont azt látjuk, amit kell. Ugyanígy a sorozat egyik jellemzőjének, a magas fűben lopakodásnak is elvész az értelme, mert amint elkezdődik az akció (márpedig hamar megtörténik), már nem tudjuk használni ezt a képességet és ugye rejtekből sem lehet támadni.


Rendezzük viszont előbb a dolgokat (talán egy kicsit előre szaladtam), hogy miről is szól a LEGO Horizon Adventures. Gyakorlatilag az első rész sztoriját élhetjük át újra, de amolyan LEGO-san bájosan, leegyszerűsítve, kellemesen debil felfogásban. Aloy-on kívül rendre feltűnik Sylens, vagy az itt főgonoszként operáló Helis, de lévén LEGO játék (tehát van co-op), irányíthatunk is akár néhány régi ismerőst (de a főhős persze Aloy marad). A társaknak természetesen rendelkezésére áll a rájuk jellemző fegyver is, Varl lándzsát, Erend az óriás kalapácsát, Teersa pedig (jobb híján) bombákat használ.


Központként a Nora falu (Anya Szíve) funkcionál, innen indulnak ki a négy nagyobb fejezet küldetései. Bejárhatunk változatos terepeket – már ami a külcsínt illeti. Dzsungel, sivatag, havas tájak és föld alatti kazamaták váltják egymást, s a szemnek pedig nagy is kedves ez. A baj sajnos viszont az, hogy egyes pályarészek nagyon sokat ismétlődnek. Ez magának a gameplay-nek is köszönhető, ugyanis nagyon önismétlő a küldetések felépítése. A kezdő és végső küzdelemek között rendre van kötelezően egy platform szekció, s ugyan javarészt eltérnek, azért nagyon sok megoldás hasonló, de olyan is akad, amikor konkrétan ugyanaz a rész köszön vissza újra. Ráadásul a lineáris játékmenet is monotonitást hoz magával, csak pár alkalommal akadnak jól látható elágazások.


Összességében a kaland egyáltalán nem nehéz (ne feledjük, hogy a fiatalabb korosztály is célközönség, sőt!), de azért akad ötféle módozat, aki több kihívásra vágyik. De ezen kívül teljesíthetünk opcionális küldetéseket, fejleszthetjük a karaktereinket (aktív és passzív skillekkel egyaránt) valamint a kezdő faluban rengeteg dekorációs elemmel színesíthetjük a helység kinézetét. Picikét fura, hogy a LEGO jól ismert City és Ninjago szériái is belekeveredtek valahogy a képbe, mint színesítő elem, de alighanem azért, mert a Horizon önmagában nem lett volna képes elég tartalmat adni a sokféle (na meg kellemesen dilis) díszletekhez.

Zárásként azt tudom mondani, hogy meglepően jól vizsgázott a LEGO Horizon Adventures, élvezetes volt vele játszani, de azért nem hibátlan produkció. A mindössze 8 órás kampány alatt lehet picikét unatkozni, pláne ha még valaki neki is áll kimaxolni mindent. De leginkább nekem még mindig a két legendás franchise összekapcsolódása fura. Szó se róla, én jól szórakoztam, de nem tudom, hogy a sztori, még ebben a végletekig leegyszerűsített formában is a gyerkőcöknek való-e. Persze kaptak már az építőkockák által sok dolgot (Harry, Potter, Star Wars, Indiana Jones, stb.), viszont a Horizon háttértörténete még a rajongói körökben is komoly vitákat generál, hogy ki miként értelmez bizonyos dolgokat. A végére mindenképp szeretném megemlíteni, hogy az eredetivel (és a remake-kel) ellentétben ez a kaland tartalmaz magyar feliratot, valamint hogy nagy meglepetésre Nintendo Switchre is megjelent. Utóbbit nagyon szívesen megnéznénk, hogy milyen kompromisszumokat kellett hozni, de ez alighanem egy másik cikk témája lesz, ha lesz (mi PS5-ön nyúztuk).

Értékelés: 8/10
Fejlesztő: Studio Gobo, Guerrilla Games
Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Platform: PC, PS5, Nintendo Switch

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed