Lyreco: munkahely- és irodaellátás a webshopon túl

A vállalati beszerzési piac folyamatosan változik, ám egy dolog állandó: az ügyfelek elvárják, hogy beszállítóik ne csak termékeket kínáljanak, hanem hozzáadott értéket is. A Lyreco cégfilozófiája, hogy fenntartható módon biztosítsa mindazt, amire egy munkahelynek szüksége van, hogy az ott dolgozók arra koncentrálhassanak, ami a legfontosabb, vagyis a saját munkájukra. Nagy Erzsébettel, a magyarországi leányvállalat vezetőjével többek között arról beszélgettünk, miben nyújt többet a Lyreco a kevésbé személyre szabott e-shop felületeknél és ebben mekkora szerepe van az emberi kapcsolatok és a szakértő csapat erejének.

„A legfontosabb, hogy megértsük az ügyfelek igényeit és problémáit. A Lyreco szakosodott értékesítési képviselői nem direkt eladási céllal érkeznek, hanem hogy segítsék az ügyfeleket beszerzési céljaik elérésében. Felmérik a vállalat napi tevékenységét és kihívásait, az akadálymentes működéshez szükséges forrásokat és erre optimalizálják az ellátási láncot.  Ezáltal a vállalatok rengeteg időt és pénzt takaríthatnak meg. Mindez persze akkor valósulhat meg, ha megbízható partnerként állunk az ügyfelek mögé” – magyarázta Nagy Erzsébet.

Feltesszük a megfelelő kérdéseket és feltárjuk a nehézségeket – legyen az beszállítás, termékválasztás vagy munkafolyamat, és megismerjük a partner napi működését. Ezáltal olyan megoldásokat tudunk javasolni, amikre ők talán nem is gondoltak.”

Digitális felület és személyes kapcsolat – kiegészítik egymást

Az munkahelyellátás terén átfogó „one-stop shop” modellt képviselő Lyreco ereje a személyes ügyfélkapcsolatokban és a kapcsolattartók folyamatos naprakész képzésében rejlik. Az értékesítők workshopokon és beszállítói tréningeken szereznek naprakész tudást. „Egy ügyfélnél már sikerrel alkalmazott megoldás mintaprojektként szolgálhat és workshopok keretében megosztható az értékesítők között, valamint tovább fejleszthető a többi iparági szereplő számára, elősegítve az innovatív gyakorlatok elterjedését. Ez a tudásmegosztás óriási előny” – vezette le a cégvezető, aki a személyes kapcsolatok és a digitális eszközök egyedi kombinációját tartja jövőálló megoldásnak. „Személyes, mert kimegyünk a partner munkaterületére, és személyre szabott, mert minden ügyfélnek másra van szüksége, miközben a digitális tér mindkét fél számára idő- és költséghatékony felületet biztosít a készletek gyors és zökkenőmentes pótlására.”

Az ügyfél és a vállalat közötti kapcsolat egyik építőköve a webshop, mivel az egyik legfőbb interakciós pontként szolgál a vásárlási folyamat során. Ugyanakkor a digitális platform önmagában nem elegendő. A Lyreco omni-csatornás rendszerben működik, vagyis minden platformon – legyen szó online felületről, telefonos ügyfélszolgálatról, személyes kapcsolattartásról, emailről vagy más kommunikációs csatornáról – ugyanazt az egységes, zökkenőmentes élményt igyekszik nyújtani.  Specialistaként működnek, vagyis az ár-érték arány optimalizálására helyezik a hangsúlyt.

Ez nem mindig a legolcsóbb terméket jelenti, hanem olyan megoldást, amely ár-érték arányban a legjobban igazodik az ügyfél egyedi igényeihez.”

Nagy Erzsébettel, a Lyreco magyarországi leányvállalatának vezetője

Fenntarthatóság: nem opció, hanem alapelv

A Lyreco üzleti stratégiájának része, hogy szigorú kritériumok alapján auditálja a beszállítóit, és kizárólag olyan termékeket forgalmaz, amelyek megfelelnek a fenntarthatósági és minőségi követelményeknek. A fogyasztás csökkentését is támogatják: az egyik ügyfél esetében javaslataik révén a papír kéztörlők felhasználása 20-30 százalékkal mérséklődött, ami jelentős megtakarítást eredményezett. A tonerek és kávékapszulák visszagyűjtésével segítik ügyfeleiket a környezetbarát működés elérésében. Emellett mérni tudják a visszaforgatott és újrahasznosított anyagok mennyiségét, amelyről a Lyreco évente tanúsítványt biztosít ügyfeleinek.

„Mi nem csupán termékeket kínálunk, hanem iroda- és munkahelyellátási megoldásokat. Egy jól kiválasztott termékmix hosszú távon többet ér, mint az, ha rögtön a legolcsóbb terméket választjuk” – magyarázta Nagy Erzsébet. A Lyreco sikertörténetei azt mutatják, hogy az ügyfelek értékelik a személyre szabott megközelítést, a szakértői tanácsadást és a fenntarthatóság iránti elkötelezettséget. A cég szerint ezek az értékek nemcsak a jelen, hanem a jövő üzleti sikerének alapját is jelentik.

The post Lyreco: munkahely- és irodaellátás a webshopon túl appeared first on Forbes.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed