Már itthon a BYD SUV-kupéja! Mutatjuk az árait!

Habár „fókaféle” a BYD újdonsága, és erős hasonlóságot mutat a Seal limuzinnal, a márka saját bevallása szerint a Sealion 7 nem csupán annak felfújt változata. Bár tény, hogy az alapok megegyeznek (e-Platform 3.0) és csak 3 centiméterrel hosszabb (4830 mm) az oroszlánfóka a sima fókánál. Azonban közelebbről megnézve tényleg önálló karakter, csak épp ugyanazt az igazán egyedi és látványos formanyelvet használja, mint a Dolphin, a Seal és a Seal U. Ennek a formanyelvnek a része többek között az úgynevezett “X arc”, az U-formájú LED-fényszórók és a karosszéria hullámvonalai. A Sealion sajátja pedig a hátsó légterelő, ami ráadásul nem is öncélú, mert a kupés tetővonal befejezéseként is szolgáló szárny, illetve a „szárnyrendszer”, hiszen a hátsó ablak alá is jutott egy elem, szóval ezek az aero-egységek segítenek a turbulenciák csökkentésében, így a hatékonyabb energiafelhasználásban. Hátul egyébként még említést érdemelnek a csepp alakú lámpatestek is, amelyeket teljes szélességben végigfutó fénycsík köt össze, így este is rendkívül látványossá téve az autót.

A 2,93 méteres tengelytáv tágas utasteret sejtet és ebben nem is kell csalódni. Elöl és hátul is kényelmes a Sealion hetes, ráadásul a formák itt is a hullámzó óceánt idézik. A műszerfal letisztul, a forgatható érintőképernyő sem maradt ki, mérete pedig impozáns, 15,6 col. Amelyen a BYD legújabb fedélzeti szoftvere fut rajta, amely képes az autó teljes és részletes 3D-s képének mutatására is. Ezen keresztül a használók működtethetik is az autó bizonyos funkcióit, vagy akár hangvezérléssel is. Az egész utasteret áthatja a prémium érzet, amit tovább erősíthet a csúcsfelszereltség esetén járó Nappa bőrkárpit (alapból műbőrt adnak), de a 12 hangszórós hifi és a duplarétegű első oldalablakok is igényes megoldások.

A csomagtér alapból 520 liter, a hátsó üléseket lehajtva pedig 1789 literre nő a hasznos térfogat. Továbbá elöl is 58 literes rekesz várja például a töltőkábeleket. Ugyanakkor az utastérben több mint 20, könnyen elérhető pakolóhely várja az úti holmikat, a műszerfal alsó részén kialakított telefontárolóban pedig vezeték nélküli töltő is működik.

Különleges az autó villanymotorja is, hiszen a világ legnagyobb fordulatszámú egységéről van szó. A V-alakú mágnesekkel megszerkesztett forgórészű és a lapos keresztmetszetű tekercseléssel megépített állórészű villamos gépek akár 23 000/perces fordulatszámra is képesek. Ez a kialakítás teszi lehetővé, hogy a Sealion 7 egyszerre legyen dinamikus és rugalmas, ugyanakkor nagy végsebességű, fix áttételű kihajtása ellenére.

A villanymotorok 230 kW teljesítmény, és 380 Nm leadására képesek. Egymotoros hajtásláncával a hátsókerék-hajtású Comfort modellváltozat 6.7 s alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 215 km/h-t. Az összkerék-hajtású Design AWD és Excellence AWD kivitelekben a 230 kW-os hátsó motor mellett egy 160 kW teljesítményű másik is dolgozik, az első tengelyen, így a két gép kombinált teljesítménye 390 kW össznyomatékuk pedig 690 Nm. Ezek a változatok szintén 215 km/h-ra képesek, gyorsulási szintidejük (0-100 km/h) ugyanakkor mindössze 4.5 másodperc.

Kétféle akkumulátorral érhető el az új modell. A hátsókerék-hajtású Comfort és az összkerék-hajtású Design AWD 82.5 kWh-s teleppel készül, így egymotoros kivitelben a WLTP ciklus szerinti vegyes hatótávolság 482 km. A kétmotoros modell pedig 456 km-re képes. A csúcsváltozat az Excellence AWD nagyobb, 91.3 kWh-s akkuval fut. Így ugyanolyan erős, mint a Design AWD, de hatótávolsága 502 km.

A Sealion 7 valamennyi kivitele 11 kW-os, háromfázisú fedélzeti töltővel készül, ugyanakkor egyenáramú gyorstöltési teljesítményből többféle is választható. A Comfort és a Design modellek 150 kW-tal tölthetők, ezzel az akku 32 perc alatt 10-ről 80 százalékra telíthető. Az Excellence AWD 230 kW-os egyenáram felvételére is képes, így a 10-80 százalékos töltés akár 24 perc alatt is megvan.

És így már el is árultam, hogy háromféle felszereltséggel érkezik Magyarországra a modell. A belépő szint a Comfort, alaból fűthető és szellőztethető első ülésekkel, hátsó ülésfűtéssel, kulcsnélküli nyitással és indítással, kétzónás légkondicionálóval,  a fentebb említett 15.6 colos, elektromosan elfordítható központi érintőképernyővel, 10.25 colos vezető előtti kijelzővel, vezeték nélküli telefontöltővel, egy pár első és hátsó USB csatlakozóval, és külső elektromos fogyasztók (kisebb hűtőszekrény, vagy kávéfőző) táplálására akár 3.3 kW teljesítményig alkalmas V2L rendszerrel érkezik Európába.

A Comfort és a Design kivitel közötti legfontosabb különbség az, hogy utóbbihoz 20 colos, előbbihez pedig 19-es könnyűfém keréktárcsák járnak alapáron. Az Exellence változatok fontos többletfelszerelése a vegán helyett nappabőr üléshuzat és a head-up kijelző. A karosszéria négyféle színben elérhető: Atlantis szürke, Indigo szürke, Polar fehér és Space fekete. Az utastér fekete, vagy kék árnyalatban választható. A Comfort indulóára 20 046 600 forint, a Design AWD 21 979 600 Ft, az Excellence AWD pedig 23 057 800 forint. Mindegyikhez 6 éves általános gyártói garancia jár, az akkumulátorra és a hajtásláncra pedig 8 év garanciát vállal a BYD.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed