Már itthon a Hyundai mini villanyautója! Kipróbáltuk!


Bekerült az Év Autója döntősei közé, de a végső győztes egy nagyobb kisautó lett, hogy egy kis képzavarral éljek. Azonban most a Világ ÉV Autója döntősei között újra próbálkozhat a Hyundai Inster, ám ezeknél a marketingfogásoknál sokkal fontosabb, hogy már itthon is találkozhatsz vele, sőt ki is próbálhatod a márkakereskedésekben. Mi is így tettünk és az első benyomások kellemesek.

Külső méretei a hagyományos miniautók (A-szegmens) és a nagyobb városi kisautók (B-szegmens) közé pozícionálják a Hyundai szerint, de ezt ti is eldönthetitek a méretadatok tudatában. Ezek pedig: 3,8 méteres hossz, körülbelül 1,6 méteres szélesség és kerekítve szintén 1,6 méteres magasság. Szóval keskeny és magas, valamint nem túl hosszú, tehát ideális a városi manőverezéshez, illetve nem kevésbé a parkoláshoz. Tényleg játszi könnyedséggel tudod betenni az apró helyekre is, hiszen könnyen látod, sőt mi több érzed a sarkait. Ráadásul a próba során országúton és autópályán is vezettük, és sehol nem vérzett el, pedig a nagyon erős szél bele-belekapott a magas építésmód miatt, ám így is gyorsan elérte a 130-as határt, emellett teljesen stabil maradt. Sport módba kapcsolva pedig olyan gyorsulást produkált, hogy csak pislogtunk. Legalábbis az apró termete miatt dupla olyan gyorsnak érezni, mint valójában.


Mindjárt rátérek arra is, hogy mi mozgatja az autót, de előtte gyorsan kicsit a belsőről: Elöl a keskenység jól érezhető, szinte épphogy elfértem a vezetőülésben, ugyanakkor nem szabad elfelejteni , hogy egy miniautó nem a hosszú utazásokról szól. Tehát, ha városi rohangálós autóként tekintek rá, amibe ki-be ugrál a sofőr rövid utak megtétele után, akkor elviselhető. Főleg, hogy az ülés kényelmes, a megfelelő vezetési pozíció gyorsan megtalálható és a műszerfal ergonómiájára sem lehet panasz. A vezető előtt 10,25 colos digitális műszeregységről olvashatók le az infók, a középkonzolon pedig ugyancsak 10,25 colos infotainment kijelző található. Akad még vezeték nélküli telefontölté és USB-csatlakozók is, ahogy az manapság elvárható. A kormány vastagsága, fogása jó, és még olyan apróságokra is gondoltak, mint a kis akasztófülek, illetve az ajtóburkolatok cserélhető díszbetétje. Hátul két felnőtt is elfér, de velük sem érdemes hosszú útra indulni, már csak azért sem, mert az alaphelyzetben 238 literes csomagtérben nem fog mindenkinek a cucca elférni. Ugyanakkor a hátsó ülések ledöntésével 1059 literes tér is kialakítható.




Visszatérve a hosszú utakhoz: ez egy kicsit relatív, mert például a Balaton keleti fele simán becélozható, még a kisebbik akkumulátorral is. Hiszen az 327 kilométeres hatótávot ígér, bár nem mindegy milyen kerekekkel. Értsd: a 15 colos acélfelniken tudja ezt, míg a 17 colos alufelnik szebb megjelenéséért jónéhány kilométert feláldozol, mert így csak 303 km papírforma szerinti hatótáv. Ehhez az akkumulátorhoz egyébként 97 lóerős villanymotor társul, ami az első kerekeket hajtja. A villanyautók között pillekönnyű – 1,3 tonnás – Inster 11,4 másodperc alatt van százon ezzel a csomaggal, és így már érthető, miért jeleztem feljebb, hogy a sebesség duplának érződik. Mert ez valóban nem hangzik túl gyorsnak, de mégis annak fogod érezni. A nagyobb akksival – 49 kWh – már 115 lóerő jár (illetve mindkét változatban 147 Nm forgatónyomaták) és 10,6 másodperces gyorsulás. Ráadásul 370 km hatótáv a 15 colos kerekeken, de csak 360 km a 17 colosakon. A töltés 120 kilowattal is történhet, így 30 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékosra, viszont alapból 11 kilowattos a töltés, ám fontos megemlíteni, hogy hőszivattyús klíma is rendelhető, amivel jóval hatékonyabb az csöppség.


Elérkeztünk a “leforrázáshoz”. Kitűnő kis villanyautót az Inster, ám az indulóára 10 millió forint… Na, jó 9 999 000 forint. A nagyobb akkumulátorral pedig 10 699 000 forintra kúszik fel az összeg. Egy kis öröm az ürömben, hogy az állami villanyautó támogatást meghosszabbították, így most a rendelkezésre álló összeg elfogyásáig még igényelhető, ami egy kicsit könnyebb helyzetbe hozza az Instert.


 


Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed