Igencsak népes a 2-es BMW modellpalettája, és mindegyik önálló karakter. A kupé a márka ősesszenciáját nyújtja, hátsó-, vagy összkerékhajtással, az Active Tourer az egyterűre vágyóknak kedvez, a Gran Coupé viszont az 1-es sorozat hosszabb változata, alapvetően fronthajtású platformon. Négyajtós, a limuzinokat és a kupékat vegyítő formavilága az alsó-középkategória egyik gyöngyszeme, úgyhogy aki ebben a kategóriából szeretne prémium járművet, jó helyen kopogtat a BMW-nél.
A 2-es Gran Coupé második generációja természetesen megnőtt az elődjéhez képest. A gyarapodás 20 milliméterrel, így most 4546 mm hosszú az autó, amelyhez 2670 milliméteres tengelytávolság társul. A modell szélessége 1800 milliméter, miközben magassága 25 milliméterrel nőtt (1445 milliméter). A BMW modellek legendás Hofmeister kink stílusjegyét sem felejtették le, és az új módi szerint ebben ott látható a dombornyomott 2-es szám, jelezve a típus nevét. További különlegességei az autónak a keret nélküli ablakok, illetve a márciustól már rendelhető hűtőmaszk-kontúrvilágítás. A karosszéria színpalettáján pedig kétféle akril és hétféle metál árnyalat érhető el, négyféle BMW Individual és számos speciális fényezés kíséretében.
Bent nincs semmi meglepetés, hiszen az 1-esből már minden ismerős. Állati eredetű bőrburkolatot már nem használnak ebben a típusban, ahogy a 9. generációs iDrive rendszer is csak az érintőképernyőről kezelhető, a tekerőgomb a nagyobb típusokban maradt csak meg. Az anyaghasználat példás, az ülések kényelmesek, akár sportülések is lehetnek, de a kormánykerék továbbra is túl vaskos. Hátul a lábtér ugyanakkora, mint az 1-esben, a hátsó üléstámla 40:20:40 arányban dönthető, a csomagtér térfogata pedig 430 liter (a 220 Gran Coupé és a 220d Gran Coupé esetében 360 liter).
Örvendetes, hogy motorfronton kínálnak dízelmotort is a 3 és 4 hengeres benzinmotorok mellett. A menetpróbán az M235 és a 220d modelleket próbáltuk. A négyhengeres, kétliteres dízel csendes, rezonanciamentes, igazán kellemes szerkezet. 163 lóereje tökéletes minden szituációban, legyen az autópályás hosszabb utak, város, vagy épp országúti barangolás. Az M235 xDrive már a sportos élményautózást is képes garantálni 300 lóerejével és összkerékhajtásával. Ebben is négyhengeres a benzinmotor, és alapból jár hozzá az M Sport csomag 8 milliméteres hasmagasság-csökkentéssel, adaptív futóműve, rugóút-szinkronizált lengéscsillapítókkal. Mindkettőben hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltó továbbítja az erőt a kerekekhez, illetve 48 voltos lágy hibrid rendszer gondoskodik a hatékonyabb üzemelésről.
Végül az árak: a benzinmotoros belépő szint a 216 GC már 13 831 500 forintról indul, ami szinte pariban van a kevésbé prémium kompaktok árával. A 220-asért már 16 021 000 forintot kell fizetni, míg az összkerékhajtással kiegészülő benzinmotoros változat, a 223 xDrive legkevesebb 18 297 000 forintba kerül. A szinte sportautónak is nevezhető M235 xDrive már jóval borsosabb, 23 342 000 forintos alapárat kapott. A dízelek 15 772 000 forintról indulnak a 218d-vel, a 220dpedig 16 661 000 forintért vihető haza.

