Nincs pénz a Rákosrendező fejlesztési területének kármentesítési és hulladékelszállítási feladatainak ellátására, ezért e nélkül tervezik értékesíteni a területet – közölte pénteken a MÁV Zrt.
A közlemény szerint ennek Lázár János építési és közlekedési miniszter január elején bejelentett tíz pontos vállalásához van köze, ezeknek a lépéseknek ugyanis – mint írták – jelentős a forrásigénye, ez pedig indokolttá tette a közlekedési vállalatcsoport rendelkezésére álló erőforrások elosztásának és felhasználásának újragondolását.
Tavaly június végén két tendert is indítottak az arab befektetőknek odaígért, rákosrendezői vasúti terület megtisztítására, ezekkel összefüggésben már tavaly nyáron úgy tűnt, hogy csúszik a mini-Dubaj beruházás megkezdése.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly júniusban arról beszélt, hogy már szeptemberben szeretnék átadni a területet a mini-Dubajt megálmodó, arab befektetőknek fejlesztésre alkalmas állapotban, ám ez az építési és közlekedési tárca szerint akár két évvel is későbbre csúszhat.
Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes tavaly márciusban nyújtotta be az Országgyűlésnak a rákosrendezői mini-Dubajról szóló törvénytervezetet, amit később el is fogadtak a honatyák.
Az arab befektetőknek eladni kívánt területen gyalogos és közúti felüljáró létesítését, valamint a vasúti pálya befedését is ígérték olyan módon, hogy ott egy park legyen kialakítható. Emellett a tervek szerint meghosszabbítanák a kisföldalattit, s amennyiben létrejön a repülőtéri gyorsvasút, akkor közvetlen kapcsolat létesülne a légikikötő és Rákosrendező közt.
A tervezett beruházás sok kritikát kapott, többek között azért, mert a beruházási területen élők, akiknek emiatt el kell költözniük, és többen azt állították, hogy nem biztosítottak nekik megfelelő cserelakást.
Tavaly áprilisban a 24.hu is megírta, hogy a rákosrendezői pályaudvaron hatalmas tűz ütött ki, ami olyan hirtelen eszkalálódott, hogy komolyabb detonáció is kerekedhetett volna belőle, ha nincsenek észnél a helyszínen. Ahogy a tűz másnapján már tudni lehetett, egy nagyjából 100 méter hosszú, öt méter magas talpfarakás egy része gyulladt fel, ami nem példa nélküli. Nyáron Ferencvárosban és Kispesten, a legutóbb pedig a Kacsóh Pongrác úti felüljáró közelében is riasztani kellett hasonló okból a tűzoltókat.
A MÁV egyre súlyosbodó problémáiról ebben a cikkben írtunk a minap részletekbe menően:
The post MÁV: Nincs pénz a Rákosrendező kármentesítésére first appeared on 24.hu.