Még inkább a kerékpárosoknak fog kedvezni a Nagykörút?

Szerencsére nincs szó újabb autós sávok elvételéről, ugyanis a 2020-ban kijelölt kerékpársávokkal a rendelkezésre álló közterület újraosztása már megtörtént. Szintén biztosított a 4-6-os villamos helye is, amely kiemelt jelentőségű nem csak a nappali, de az éjszakai közösségi közlekedésben is. De akkor mégis mi változna?

Hirdetés

A legfontosabb módosítás a fizikailag elválasztott kétoldali irányhelyes kerékpársávok kialakítása a Nyugati tér és a Boráros tér között. A BKK közleménye szerint ezek jellemzően minimum két méter szélesek lesznek, mindezt úgy, hogy a parkolósávok mellett megmaradna az ajtónyitásnyi távolság. A csomópontokban a biciklisek számára biztosítanák a folytonos és biztonságos áthaladást minden irányba.

Szakaszosan ugyan, de az autósoknak továbbra is biztosítanának parkolási lehetőséget, illetve rokkant megállókat is kialakítanának, de az áruszállítók is külön megállási lehetőséget kapnának. Ezeket a közlemény szerint javarészt a kerékpársávok bal oldalán jelölnék ki.

Hirdetés

A beruházás az Európai Unió társfinanszírozásával valósulhat meg, ám a munkálatok csak a szükséges forrás megérkezésével kezdődhetnek meg. Még ez előtt a BKK társadalmi egyeztetést indít, amelyen várja az észrevételeket. A kérdőívet november 31-ig lehet kitölteni, többek közt a társaság weboldalán.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed