Még mindig ár-érték bajnok? Frissített Suzuki Vitara teszt

Új árnyalatú fényezésekkel, és egy finoman módosított frontrésszel hódítana a Vitara

Remek helyzetből várhatja a 2025-ös év magyarországi újautó-piacának alakulását a Suzuki, legalábbis ami a személygépjárműveket illeti. 2024-ben ugyanis visszaszerezték az első helyet, a Swift a saját kategóriájában elverte a konkurenciát, de szépen fogyott az S-Cross is. A legnagyobb sikert mégis a Vitara hozta a márka számára, hiszen minden kategóriát figyelembe véve a legkelendőbb autónak bizonyult az óesztendőben. Persze az eladások nagy részét a flottás vásárlóknak köszönheti a gyártó, de a magánszemélyek körében is népszerű is típus. Tavaly ráadásul megérkezett a ráncfelvarrás, amely csupán néhány esztétikai módosítást hozott, ám annál több mindent változtattak a lemezek alatt. Mielőtt azonban ezekről mesélnék, nézzük a külcsínt!

A frontrész éppen észrevehetően módosult, mégis sokkal modernebbnek hat a megújult Vitara

Hátul nem történt változás

Dimenzióiban sem változott. 4,19 méter hosszú, 1,78 méter széles, kereken 1,6 méter magas, a tengelytávja pedig pontosan 2,5 méter. A saját tömege 1180 kilogramm

A frissítéssel új színek is érkeztek: ilyen a képeken látható márvány kék a fekete tetővel kiegészítve

Az utastér sem tartogat túl sok meglepetést. Az óracsoport továbbra is analóg, csupán középen bújik meg egy kijelző, amely még csak nem is a kormányról, hanem az üvegbúra két szélén található nyomógombokkal vezérelhető.

Analóg az óracsoport

Középen az érintőképernyő viszont teljesen új, immár 9 colos. A szoftver viszont maradt az eléggé puritán megjelenésű, olykor kissé döcögős megoldás. Ugyanakkor a kevés menüpont pozitívum is egyben, hiszen mindent könnyű megtalálni benne, és a vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay is rendelkezésre áll. Sajnos a frissítéssel nem kapott USB-C csatlakozót a Vitara, mindössze egy USB-A kimenet található a váltókar mögött.

Az érintőképernyő alatt néhány gyorsgomb is található

Csupán egyetlen USB-A csatlakozó található a műszerfalon

A plusz egy kábelért viszont kárpótol a klímapanel, amely hagyományos fizikai gombokkal és tekerőkkel vezérelhető. Pofonegyszerű a használata, néhány nap után “vakon” is kapcsolgatható. Az ülésfűtés a váltó mögött kapott külön gombokat, amely szintén plusz pont.

Szerencsére nem a menüben kell állítgatni a hőmérsékletet

Az ülések a vételárhoz képest kifejezetten jó minőségűek. Hosszabb úton is kényelmesek, a tartásuk elfogadható. Elöl a térkínálat bőséges, hátul viszont még a kisebb SUV-ok között meglepően szűkös. Persze az átlagos méretű felnőttek nem fognak panaszkodni, de főként a lábtéren érhető tetten a kisautós platform.

Az ülések jól tartanak, elöl remek a térkínálat

Hátul már kissé szűkös, főként a lábtér

A csomagtartó 362 literes

Az ülések lehajtásával 1119 literre bővíthető

A frissített Vitara kétféle belső égésű motorral rendelhető: 1,5 literes, és 1,4 literes benzines erőforrással. A tesztpéldányba utóbbi került 48 voltos lágy hibrid rásegítéssel és hatfokozatú manuális váltóval. A konkrét modell kizárólag az első tengelyen hajt, de elérhető összkerékhajtással is, illetve az automata váltó is választható opció.

Az 1,4 literes, 4 hengeres benzinmotor 48 voltos lágy hibrid rásegítést kap

A teljesítmény 127 lóerőre jön ki, amelyet 5500-as fordulatszámon képes leadni, ehhez 235 newtonméteres nyomaték társul, amelyet 2000 és 3000 között szabadít az aszfaltra. A gyári értékek alapján a konkrét típus fogyasztása 100 kilométerre vetítve 4,4 és 5,9 liter között alakul. A tesztidőszak alatt ezzel szemben a matek 7,53 l/ 100 kilométerre jött ki, főként urbánus környezetben használva, némi gyorsforgalmi úttal kiegészítve.

A SUV-ok között még mindig jó fogyasztással büszkélkedhet

Mivel tavaly nyár óta az Európai Unió területén csak bizonyos balesetmegelőző funkciókkal lehet új autót forgalomba helyezni, így ezeket a Vitara is megkapta. Ilyen többek között a vészfékrendszer, a hátsó keresztforgalomra figyelmeztető csipogás, a fáradtságjelző, vagy épp a vészhelyzeti sávtartó. Ezek a gyakorlatban kiválóan működnek, sőt, a frissített modellben már az adaptív tempomat is alapfelszereltség.

Semleges a vezetési élmény, de mindenhová elvisz

A Vitara tipikusan az az autó, amelyet az ember csak akkor vesz, ha helyváltoztatás céljából ül a volán mögé. Ebben pedig kiválóan hozza az elvártakat a Suzuki SUV-ja. A futómű hangolása megfelelő, a 17 colos felnikkel is szépen elnyeli az úthibákat, sőt, még könnyebb terepen is egész jól boldogul. A kormánymű pontos, de a hatfokozatú manuális váltóról is elmondható mindez, igaz a kapcsolási érzet hagyott bennem némi hiányérzetet. Szintén említést érdemel a tolatókamera, amelynek kiváló a képe, gyerekjátékká teszi a parkolást, amely egyébként sem túl melós, hiszen a 4,2 méteres hosszával nem túl nagy mutatvány megfelelő méretű helyet találni neki.

Még mindig remek alternatíva 10 millió forint alatt

Röviden tehát a Vitara még 2025-ben is az egyik legjobb ár-érték arányú modell a magyar piacon, főleg akkor, ha a 10 millió forint alatti árkategóriát nézzük. Bár egyre több a konkurenciája – főként Kínából – a kiterjedt szervizhálózat, és a Suzuki itthon kiépített reputációja biztosan a közeljövőben is vonzó alternatívává teszi.

Na de mennyit is kérnek a frissített SUV-ért? A belépő szintet az 1,4 literes motor jelenti hatfokozatú manuális váltóval és GL felszereltségi szinttel. Ennek listaára fehér fényezéssel 9 090 000 forint. Ugyanezzel a hajtáslánccal a kínálat másik végén a GLX csomag helyezkedik el, amely még mindig 10 millió forint alatt hazavihető – egészen pontosan 9 940 000 forintért. A tesztautó a kettő között elhelyezkedő GL+ felszereltségi szinttel járt nálunk: ennek listaára 9 290 000 forint, viszont a frissítéssel bemutatkozó kék-fekete kéttónusú fényezés miatt a konkrét példány ára 9 530 000 forint.

Az abszolút csúcsmodell az automata váltóval kínált, 1,5-ös, négyhengeres benzinmotorral és összkerékhajtással érkező verzió, amelynek listaára 13 190 000 forint. Érdekesség, hogy itt már a panoráma napfénytető is benne van az árban

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed