Pár nappal karácsony előtt még mindig nem sikerült tökéletesen elhárítani a Rossmann informatikai rendszerét ért kibertámadás következményeit – legalábbis ez derül ki a cég magyarországi Facebook-oldalán olvasható vásárlói bejegyzésekből.
A vevők elsősorban arra panaszkodnak, hogy az ajándékkártyákkal nem tudnak vásárolni, illetve a kuponokat sem tudják felhasználni a webes vásárlásoknál, továbbá a már korábban leadott rendeléseik kiszállítása és átvétele is problémákba ütközik.
A Rossmann két nappal ezelőtt azt közölte, hogy dolgoznak a megoldáson, és bíznak benne, hogy hamarosan már konkrét dátummal is tudnak szolgálni a rendszerek újraindulásáról. „Emellett tervezzük az érintett kuponok érvényességének meghosszabbítását is. Addig is kérjük, a kasszánál jelezzék kollégáinknak, akik segítséget tudnak nyújtani a 10 százalékos és a 15 százalékos kuponok érvényesítésében. Amennyiben ez mégsem így történt, kérjük, vegyék fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, hogy rendezni tudjuk a problémát” – írták.
Pénteken újabb bejegyzést tettek közzé, amelyben jelezték: „a december 13-a előtt leadott rendelések megérkeztek üzleteinkbe. Technikai okok miatt sajnos nem tudtuk időben kiküldeni az erről szóló értesítést. Kérjük, fáradjanak be az érintett boltba, ahol kollégáink készséggel segítenek a rendelésük átvételével kapcsolatban.”
Amint arról már hétfőn beszámoltunk, a Rossmann egyik informatikai rendszerét kibertámadás érte, amelyet a vállalat rövid időn belül észlelt. A cég közleménye szerint a Rossmann azonnal megkezdte az esemény kivizsgálását egy nemzetközi IT biztonsági szakértőkből álló csapat bevonásával. Mint írták, a gyors és hatékony intézkedéseket a Rossmann német anyavállalatánál alkalmazott, az ilyen típusú incidensekre kidolgozott protokoll is támogatta, amelynek köszönhetően a vállalat azonnal meg tudta tenni a szükséges lépéseket a biztonsági esemény kezelésére.
A vásárlók adatainak védelme érdekében a Rossmann elővigyázatosságból bizonyos informatikai rendszereket ideiglenesen offline állapotba helyezett, ami egyes szolgáltatásokban okozhat kiesést vagy lassulást – ismerte el a cég.
The post Még mindig nem tért magához a Rossmann a kibertámadás után first appeared on 24.hu.