A BMW dizájnirányzata az utóbbi években merész fordulatot vett, és sorra érkeztek az olyan új modelljeik, melyek kinézete minimum vitát váltottak ki a rajongók között. A BMW 19-re lapot húzott, és sok esetben az M Performance extrákkal még megosztóbb dizájnt rajzoltak egyes modelljeiknek. Az új 5-ös BMW-nél viszont már látható volt, hogy biztonsági játékot játszanak, nem méretezték túl a veséket elöl, nincsenek osztott fényszórók, és az egész szedán viszonylag hagyományos kinézetet kapott. Ugyanez igaz az új M5-ösre, és ezt a stratégiát követik annak M Performance optikai tuningjával is.
Az M Performance kiegészítőket a szénszálas műanyag használata határozza meg. Ebből készül az új, két részre osztott hátsó diffúzor, az M Performance hátsó szárny, a küszöbtoldatok, a visszapillantó tükrök háza, a tetőpanel, a tanksapka, illetve a szintén két részből álló orrkötény. Hamarosan egyedi M Performance felnik is megjelennek majd a kínálatban. A kipufogóvégek korábban sarkalatos pontjai voltak a gyári tuningnak, meglehetősen furcsán nézett ki a háromszög alakban elrendezett változatuk. Most viszont itt is visszafogták magukat a tervezők, két oldalt két-két cső engedi ki a forró gázokat, ezek szénszálas műanyagból és titánból készülnek, diszkrét M5-ös logót is marnak beléjük.
Odabent is exkluzív környezet fogadja az utasokat, mind a négy padlószőnyeg lehet dekorvarrásos M Performance kiegészítő. Ezen felül viszont túl sok további extrát nem kínál a BMW az M5-höz, pedig korábban például egyedi ülések is elérhetők voltak. Van ugyanakkor nappa bőrből készült M Performance slusszkulcstok, illetve M-es gumizsákok, melyek a versenysportokban ismert módon kívül feltüntetik az abroncs irányát. Ha pedig valaki igazán bevállalós, akkor M Performance matricázást is kérhet a karosszéria külsejére, ami a BMW szerint bírja az autómosásokat.