Megtámadták a kínai gyártók az EU büntetővámját!

Az EU október végén vezetett be büntetővámokat a Kínában gyártott elektromos járművekre egy vizsgálatot követően: a BYD esetében 17,0%-ot, a Geely esetében 18,8%-ot és a SAIC esetében 35,3%-ot, az EU szabványos autóimport-vámján felül, amely mindösszesen 10%. Az Automotive News Europe értesülései szerint kedden, egy nappal a panaszok benyújtásának határideje előtt mindhárom cég beadta panaszait a Bíróságon. A Főbírósági eljárások átlagosan 18 hónapig tartanak, ám ezt követően fellebbezhetők. A beadványok részleteit nem hozták nyilvánosságra, ám a korábbi közleményekből néhány dolog kikövetkeztethető.

Az Európai Bizottság elmondta, hogy tudatában van az ügyeknek, illetve hogy két hónap és tíz nap áll rendelkezésére a védekezés előkészítésére. Nem derült ki azonban, hogy más villanyautó-gyártók, beleértve a Kínában gyártó európai cégeket, vagy mondjuk a Kínai Gépek és Elektronikai Termékek Import-Export Kereskedelmi Kamara (CCCME), amely képviseli a kínai elektromos járműgyártókat, nyújtottak-e be hasonló panaszokat. A panaszok valószínűleg vitát gerjesztenek majd az uniós iparág károsodásával kapcsolatban, illetve a Bizottság szokatlan döntését is támadhatják, miszerint saját kezdeményezésére indítson eljárást, ahelyett, hogy egy ipari panaszra reagálna.

A SAIC, amelynek az angol múlttal rendelkező MG leányvállalata az eladási bajnok kínai márka Európában, várhatóan vitatni fogja a sokkal magasabb vámját. Mindezt állítólag azért szabták ki rájuk, mert nem működtek együtt a vizsgálóbizottsággal, lehetővé téve a Bizottság számára, így pedig a hiányzó információkat a bizottság a maga belátása szerint értékelhette.

A Kínában székhellyel rendelkező villanyautó-gyártók azt is panaszkodták, hogy a Tesla, aki a legtöbb elektromos járművet exportálja Kínából az EU-ba, nem szerepelt a hivatalos mintában, amelyből a többi cég arányát kiszámítják. Mindezek után ráadásul a Tesla a legalacsonyabb, 7,8%-os extra vámot kapta. Ha a mintában szerepelt volna, az együttműködő cégek alacsonyabb vámot kaphattak volna a jelenlegi 20,7 százalékosnál.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed