Melyik kezébe harapjon a VW Csoport? SEAT vagy Cupra?

Dacára a globális autóipart sújtó kihívásoknak, a SEAT és CUPRA együttesen 558 100 járművet szállított le (2023-ban ez a szám 519 200 volt), és úgy tűnik továbbra is együtt kezeli a VW Csoport ezt a két márkát, pedig a SEAT jövője a saját bevallásuk szerint az, hogy mobilitási szolgáltatóvá váljon. Ugyanakkor a számok azt mutatják, hogy szimpla autógyártóként is igencsak szépen teljesít. A CUPRA 2024-ben újabb rekordot döntött: 248 100 autó eladásával, ami 7,5%-kal több, mint 2023-ban (230 700). A SEAT pedig szintén emelkedő pályán maradt, kiszállításai 310 000 járműre nőttek, ami szintén 7,5%-os bővülést jelent a 2023-ban értékesített 288 400 járműhöz képest. Az elektromos járművek piacának visszaesése ellenére a SEAT 5,8 százalékkal több, összesen 48 000 villanyautót adott el, míg konnektoros hibridből 49 400 darab fogyott, ami 14 százalékos növekedés.

Németország továbbra is a SEAT  legnagyobb piaca a rekordszámú, 144 400 eladott járművel, ami 11,9%-os növekedést jelent a 2023-ban kiszállított 129 100 járműhöz képest. Spanyolország megtartotta a második helyet 87 100 eladott járművel, ami 10%-kal több, mint az előző évben (79 200); az Egyesült Királyság pedig a harmadik a dobogón 67 200 eladott járművel, ami 16,3%-kal több, mint 2023-ban (57 800).

Kétszámjegyű volt a növekedés más európai piacokon is, például Franciaországban (40 400; +22,1% | 2023: 33 100), míg Lengyelország (16 100; +12,5% | 2023: 14 300) és Dánia (11 200; +17,9% | 2023: 9500) esetében az eddigi legjobb eredmények születtek. Svédországban jelentősen nőtt az eladott járművek száma, és 2024-ben elérte a 8000 darabot,
ami 27,0%-kal több, mint 2023-ban (6300). Közben Ausztriában a SEAT és a CUPRA együtt a Top 3 autómárka közé került 19 800 eladott járművel és 7,8%-os piaci részesedéssel.

2024-ben a SEAT  megerősítette nemzetközi jelenlétét a távolabbi piacokon elért kiváló eredményei által is. Mexikó 22,6%-os növekedéssel és rekordszámú 26 000 kiszállított járművel  megerősítette vezető pozícióját, amelyet a szintén rekordeladásokat elérő Törökország (21 500; +3,4%| 2023: 20 800) és Izrael (10 000; +33,3% | 2023: 7500) követett.

A CUPRA  2018-as indulása óta több mint 800 000 járművet szállított le. Az elmúlt hét évben a márka hét különböző modellt dobott piacra, amelyek közül három az Év Európai Autója díj döntőjébe került. Tavaly a CUPRA Formentor megőrizte pozícióját a vállalat legkelendőbb modelljeként, 111 300 szállítással világszerte, míg a CUPRA Born a márka
második legnépszerűbb modellje lett, 41 800 eladott járművel.

Európa leggyorsabban növekvő autómárkájaként a CUPRA 11,6%-os növekedést ért el Németországban a rekordszámú, 80 700 eladott járművel (2023: 72 300). Ausztriában 6780 járművet szállítottak ki, ami 2,7%-os piaci részesedést jelent. Az Egyesült Királyságban (30 400;+18,3% | 2023: 25 700), Spanyolországban (22 500; +14,8% | 2023: 19 600) és Franciaországban (17 600; +16,6% | 2023: 15 100) elért rekordértékesítések meghatározó szerepet játszottak a
márka növekedésében a kontinensen. Lengyelország (11 500; +25,0% I 2023: 9200), Svédország (5400; +31,7% I 2023: 4100) Dánia (7800; +14,7% I 2023: 6800) és Mexikó (7200; +10,8% / 2023: 6500) szintén rekordeladásokról számolhat be.
Magyarországot tekintve is kiemelkedő volt a márka 2024-es teljesítménye. A regisztrációk 99,3%- os növekedést mutatnak, ami azt jelenti, hogy a tavalyi évben megduplázódott a kereslet a CUPRA modelljei iránt. Emellett megugrottak a CUPRA elektromos modelljeinek eladásai is, ezt bizonyítja az 55,4%-os növekedés a regisztrációk számában. Külön említést érdemel az is, hogy az év második felében kezdődött meg az új CUPRA Terramar modell gyártása Magyarországon a győri Audi gyárban.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed