Ahogy arról korábban beszámoltunk, az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslatot mutatott be a gépjárművek és pótkocsijuk időszakos műszaki vizsgálatáról szóló 2014/45/EU irányelv módosítására. Ennek része volt, hogy a 10 évnél idősebb járműveket évente kellene műszaki vizsgára hordani, ami komoly negatív visszhangot kapott, főként a szegényebb, idősebb autóparkkal rendelkező országoktól. Az intézkedés ellen a magyar kormány is fellépett: Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára a lakosságot sújtó aránytalan anyagi és adminisztratív terhekre hivatkozott.
A napokban azonban az Építési és Közlekedési minisztérium közleményére hivatkozva több forrásból is arról értesülhettünk, hogy az EU meghátrál, és nem lesz évenkénti vizsgáztatás.
Ez viszont közel sem ilyen egyszerű, és még egyáltalán nincs kőbe vésve! Bár az Európai Unió miniszteri Tanácsa hivatalosan is elutasította a javaslatot, ám az EU működésében ezt a döntést nem csak ennek a szervnek kell meghoznia. Lényegében a parlamenttel közösen döntenek majd valamikor a jövőben, és egyelőre még nem tudni, hogy végül benne marad-e az évenkénti vizsgáztatás a végleges módosító csomagban. Így a szigorítás esélye valóban csökkent, ám egyelőre még nem lélegezhetnek fel azok az autósok, akiknek problémát jelentene a 10 éves járművük évenkénti vizsgáztatása.

