Most már tudjuk, mennyiért vásárolnak a kereskedők. De mi, mint fogyasztók, jól járunk?

Az információs háborúban elvérezhetnek a magyar élelmiszeripari szereplők, az árrésstop miatt már mindenki tud mindent.

Mi történt? Rendkívül kínosan érinti a magyar élelmiszeripari szereplőket, hogya korábban titkolt beszállítói áraik lényegében azonnal ismertek lettek az árrésstop bevezetésévela szóban forgó termékeknél, írja az Agrárszektor.hu. Az árrésstop a kormány intézkedése, amelytől az élénkülő infláció letörését várják – 30 élelmiszernél írták elő, hogy legfeljebb 10 százalékos árrést alkalmazhatnak a kiskereskedők március 17-től (egyelőre május 31-ig).

Kontextus. Magáról az árrésstopról itt írtunk részletesebben, a Lidl válaszát itt írtuk meg.

A portál szerint a beszállítók által a kereskedőnek továbbadott termékek árait nem véletlenül titkolták mindig is:

  • a szám ismeretében az egyes láncok ellenőrizhetik azt, hogy nem jártak-e rosszabbul, mint más kiskereskedők, de
  • az így kiszámolt ár fontos információ lehet a külföldi gyártóknak is, akik kaphatnak az alkalmon, hogy így kiüssék a nyeregből a magyar élelmiszergyártókat.

A megváltozott helyzetben máris látszik szerintük, hogy: a kiskereskedelem megregulázására kitalált árrésstopon ugyan jócskán veszítenek a láncok is, de az ostor végül az amúgy is gondokkal küszködő magyar élelmiszeriparon csattan.

Részletek. A beszállítói árakat azért fedte fel az árrésstop, mert a maximált árrés és az áfa ismeretében könnyen visszaszámolható a fogyasztói árból, hogy mennyi volt a beszállítói ár. Vagyis hogy az élelmiszeripari szereplő – a sokszor kemény ártárgyalások végén – mennyiért adja az adott terméket a kiskereskedelmi szereplőnek.

Azáltal, hogy a kiskereskedelmi árrés a szóban forgó termékek esetében jogszabályilag maximalizálva lett, könnyedén kiszámolható a beszállítói ár. Ez komoly információforrást jelent a külföldi gyártóknak, de az egyes kiskereskedelmi szereplőknek is. Az egyik lánc így láthatja, hogy az élelmiszeripari szereplő mennyiért adja az adott terméket a másik láncnak – mondta a az Agrárszektornak a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének (FÉSZ) elnöke.

Éder Tamás hozzátette: ha az jön ki, hogy a másik láncnak olcsóbban adja, akkor most követelheti azt, hogy neki is csökkentse az árat, noha az árazásban meglévő különbséget sok dolog befolyásolja, a vásárolt mennyiség nagyságától kezdve a kiskereskedők által a beszállító felé nyújtott szolgáltatásokig.

The post Most már tudjuk, mennyiért vásárolnak a kereskedők. De mi, mint fogyasztók, jól járunk? appeared first on Forbes.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed