Tovább bővíti kínálatát a használt, de feljavított elektronikai eszközökben utazó Rejoy. Érkeznek a laptopok és az okosórák is, egyelőre csak az Apple kínálatából.
2022-ben toppant be Magyarországra a Rejoy egy nálunk akkoriban még újszerűnek számító koncepcióval. A vállalat ugyanis kereskedelmi mennyiségben kínált használt, de professzionális körülmények mellett, szakemberek által felújított telefonokat.
Ebben bőven benne volt a bukás lehetősége, mert az általuk forgalmazott termékek ugyan olcsóbbak, mint a gyári darabok, ám jellemzően drágábbak, mint szimpla, másod-harmad kézből származó készülékek. Azonban az idő a céget igazolta, hiszen már az első évben robbantott, és mintegy kétmilliárd forintos forgalmat ért el. Ezt pedig hamar, 2023 és 2024 első negyedéve között sikerült megduplázni, egészen pontosan 96 százalékkal növekedett a bevétel.
Blaumann Bence, Rejoy.hu ügyvezetője. Fotó: Sebestyén László
Mindezt Blaumann Bence, a Rejoy.hu ügyvezető igazgatója árulta el annak kapcsán, hogy a vállalat egy újabb komoly mérföldkőhöz érkezett. Hivatalosan is bejelentették ugyanis, hogy megkezdik a laptopok és az okosórák forgalmazását is hazánkban (a használt laptopok felpörgő piacáról épp nemrég írt a Forbes.hu).
Saját üzem, profi körülmények
A kezdetben alig tíz munkatárssal startoló cégnél most már több mint kétszázötvenen dolgoznak. Közülük pedig mintegy 150 technikus és mérnök, akik a termékek bevizsgálását, tisztítását és a szükséges alkatrészek, főként az akkumulátorok cseréjét végzik. Mára ki is nőtték a 2100 négyzetméteres üzemet, így hamarosan költözni kell.
A hagyományos humán erőforrás mellett már csatasorba állították a mesterséges intelligenciát is.
Azaz konkrétan olyan AI algoritmusokat is használó robotokat, amelyek vizuálisan képesek megvizsgálni és nagy pontossággal felmérni egy termék állapotát. Ez pedig kulcsszerepet játszik a javítási munkálatok meghatározása és a későbbi árazás megállapítása során.
Mit szeretnek benne a magyarok?
A kereslet nem lanyhul a cég termékei és szolgálatatásai iránt. Tehát továbbra is rengetegen választják a Rejoy-t ahhoz, hogy egyszerűen és gyorsan megszabaduljanak régi telefonjuktól, illetve hogy beszerezzenek egy modellt. A cég végzett egy piackutatást arról, hogy mi az, amit a vásárlók a leginkább értékelnek.
A magyarok értékelik az újszerű állapotot.
Ebből kiderült, hogy az alacsonyabb ár mellett nagy fontossággal bír a két éves garancia, illetve igen sokat számít az újszerűség élménye. A készülékek ugyanis vadonatúj dobozban érkeznek, megtisztítva, úgy, mintha a gyárból frissen kerültek volna ki, csak a fólia hiányzik róluk. De már az sem biztos, hogy sokáig, hiszen az igényeket látva a vezetés komolyan gondolkodik azon, hogy ezzel a látványos aprósággal is kiegészíti a mobilokat.
A cég a kommunikációban kihangsúlyozza, hogy ez a fajta újrafeldolgozás nagyon környezetbarát megoldás, azonban a vizsgálataik alapján ez nem sokat számít egy-egy vásárlási döntés meghozatala során.
Továbbra is az alma a sláger
Blaumann Bence elárulta, hogy továbbra is az Apple a sláger a Rejoy kínálatában. A havi forgalom 75-80 százalékát teszik ki az iPhone-ok, iPadok.
Emiatt nem is tervezik, hogy új márkákat emeljenek be a kínálatukba.
Tehát például a Honor, Tecno vagy OnePlus modellek belátható időn belül nem kerülnek be a szortimentbe. A most bevezetett új termékkategóriákban, azaz laptopok és órák szegmensében pedig csak az Apple termékek érhetőek el.
Jönnek az Apple laptopok is.
A vásárlók legnagyobb része a 40-45 év közötti férfi, őket követi a 25-35 közötti korosztály, és némi meglepetésre a dobogó harmadik fokára szorult a Z-generáció. Ez utóbbi csoportot az influenszer kampányokkal sikerül rendszeresen időközönként feltornászni, de aztán ahogy lanyhul a kommunikációs tevékenység, a körükben a lelkesedés hamar visszaesik.
Szép kilátások
A kutatásuk szerint a magyar közönség körében viszonylag alacsony a felújított termékek elutasítottsága. Ebben az is szerepet játszik, hogy a választékban megtalálhatóak az egészen új modellek is. Az ősszel bemutatott iPhone 15 telefonok például már pár hónappal később elérhetővé váltak.
Az előrejelzések szerint 2027 végére az Európai Unióban 400 millió ilyen felújított eszköz talál majd gazdára, amely éves szinten 9 százalékos bővülést jelent. Egy olyan árérzékeny piacon mint a magyar, viszont ennél sokkal jobbak a kilátások, mint ahogyan azt a már említett adatok is mutatják.
A magyar piac még csak mostanában eszmél.
De ebben biztosan az is szerepet játszik, hogy nálunk még csak mostanában bukkantak fel ezek a termékek. A cég munkatársai tehát nagyon bizakodóak, és azt is elárulták, hogy a Black Friday-jal súlyosbított őszi-karácsonyi időszakra komoly akciókkal is készülnek.
The post Nagy üzlet lett a használt iPhone, most a MacBook-okra és az Apple okosóráira is rámennek appeared first on Forbes.hu.