Nem érezték az inflációt a magyar rágcsakirályok, új cégük is terjeszkedik

Idén olimpia és foci Európa-bajnokság is lesz, ami ziccer az olyan cégeknek, mint a Mogyi. A nyilvánosságot kerülő tulajdonosok cége tavaly is nagyot ment.

A 2023-as beszámolójuk alapján a cég forgalma 46,5 milliárd forint volt, amelyből 5,8 milliárd forint volt az adózott eredmény. Ez utóbbi 2022-ben 3,1 milliárd volt, vagyis 2023-ban több mint 80 százalékkal nőtt a nyereségük.

Nem csak a belföldi értékesítésüket tudták növelni 16,3-ról 19,5 milliárdra, hanem az exportot is javították 25,6-ról 26,9 milliárd forintra.

A belföldi forgalmon nem látszott a rekord infláció. 2023-ban átlagosan 17,6 százalék volt az infláció Magyarországon, ezen belül az élelmiszerek ára nőtt a leginkább, 25,9 százalékkal.

A tulajdonosok nem vettek ki osztalékot, a nyereség az eredménytartalékba került, amelyet így 18,7 milliárdról 23,6 milliárdra növeltek.

A bajai Mogyi Kft. az 1990-es alapítás óta huszonhét országban lépett piacra, több helyen – például Szerbiában, Bulgáriában és Olaszországban – leányvállalatuk is van.

A Mogyi Kft. tulajdonosai a nyilvánosságot kerülő Kenyeres Zoltán és testvére, Kenyeres Imre tavaly szorultak ki a Forbes 50 leggazdagabb magyar listájáról, melynek korábban stabil szereplői voltak. A Mogyi Kft. ennek ellenére folyamatosan fejlődik, továbbra is a 18. legértékesebb családi cég az országban.

A testvérpár közül Zoltánnak van egy új vállalkozása is, a Kenyeres Birtok, amely streetfood-hálózatot épít, a legújabb egységüket hamarosan Budapesten fogják megnyitni.

A Menedzserszövetségtől az Év Fiatal Menedzsere Díjat nemrég kapta meg Szabados Márk, a Mogyi Kft. ügyvezető igazgatója.

The post Nem érezték az inflációt a magyar rágcsakirályok, új cégük is terjeszkedik appeared first on Forbes.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed