Vétek nem kínálni platóst az amerikai piacon, a vásárlók hosszú évtizedek óta falják az ilyen modelleket. Az idei elnökválasztáson már politikai közösségként is azonosították a pickuppal közlekedőket, jellemzően a republikánus beállítottságú középső és déli államokban a legnagyobb a rajongótáboruk. Az autógyártók az elektromos pickupokban is látnak fantáziát, a Volkswagen egy új márkát is kreált a piac meghódítása érdekében, azonban a siker nem ilyen egyértelmű.
Az amerikai bestseller már évtizedek óta az F-150, de csak ha dugattyúk szaladgálnak a motorjában. A Ford nem hagyhatta ki a ziccert, a legnépszerűbb modelljük villamosított változata 2022 tavasz óta készül, az átütő siker eddig elmaradt. Bár jelenleg a Lightning a legnépszerűbb elektromos platós a tengerentúlon, idén mindössze 22 806 példány kelt el, összehasonlításképpen az F-sorozat benzines és gázolajos változataiból az első félévben több mint 300 ezret sikerült elpasszolni. Annak azonban örülhet a Ford, hogy jócskán nőtt a kereslet, az idei volumen eddig 86%-os növekedést jelent, de még így sem éri el azt a szintet, hogy folyamatosan gyártásban maradhasson a típus.
Idén már a második alkalommal kénytelen leállítani a gyártást a Ford, február és április között minőségi problémák miatt kellett szünetet tartani. Az év végi szokásos leállás az alacsony kereslet miatt jóval hosszabb lesz, november közepétől számítva 6-8 hét kényszerszünet várható.