Nem lesz új autó 8 millió forint alatt az Egyesült Államokban: ez lenne a jövő Európában is?

Nissan Versa (2024)

Bomba üzlet a Nissan Versa a tengeren túl: egész korrekt méreteket tud nyújtani a piac gyakorlatilag legolcsóbb modelljeként. 2024-ben 16 390 dollárról indult, ami 6,45 millió forintnak felel meg. Ennek ellenére lényegében a kutyának sem kell az olcsó Nissan, a gyenge eladási számok töltötték be az utolsó szegek szerepét az egyébként is alacsony profittal szolgáló modell koporsójában:  2025-ben befejezi a pályafutását a városi szedán.

Mitsubishi Mirage (2024)

2024 második legolcsóbb autója az Egyesült államokban a Mitsubishi Mirage volt. Ezt a modellt mi is ismerhetjük, Európában Space Star néven forgalmazzák. Amíg azonban itthon alig 4,44 millióért hazavihető fapadosan, addig a tengeren túl legalább 16 695 dollárt kérnek érte, ami 6,57 milliót jelent. A Mirage gyártása azonban már le is állt a gyenge kereslet miatt, az utolsó darabokat várhatóan 2025 első felében sikerül majd eladni.

Kia Forte (2024)

Az USA harmadik legolcsóbb autója jelentős ugrással már 19 900 dollárról, vagyis 7,83 millió forintról indul, ez a Hyundai legkisebb – Amerikában forgalmazott – crossovere, a Venue. Egy hajszállal maradt a lélektani határ alatt továbbá a Kia Forte a 19 990 dolláros, vagyis 7,87 milliós alapárával idén. Ezeket a modelleket azonban már 2024-re is szándékosan tartotta egy hajszállal 20 ezer dollár alatt a koreai konszern, ráadásul csak a teljesen fapados belépőmodelleket, amelyeket amúgy sem vesz senki. Jövőre a Venue már 21 395 dollárról indul majd, míg a Forte végleg elköszön, hogy egy drágább alternatíva, a K4 lépjen a helyébe.

Hyundai Venue (2025)

Lehet persze azzal érvelni, hogy az Egyesült Államok messze van, ám a trendek és tendenciák nagyon hasonlóak Európában is. A vásárlók nagyobb, jobban extrázott, erősebb autókat akarnak, az emissziós normák és a növekvő költségek egyre nehezebbé teszik az alacsony profittal dolgozó modellek árazását, a gyártóknak pedig a szigorodó biztonsági és felszereltségi normák miatt már nem biztos, hogy megéri új generációt fejleszteni az olcsóbb modellekből,  mert az vagy nem hozná vissza az árát, vagy olyan mértékű áremeléssel járna, aminek következtében értelmét is vesztené a fapados modellt forgalmazni. Szerencsére Magyarországon a hamarosan kikopó legolcsóbb modellek inkább a 4-5 milliós ársávot képviselik, felettük pedig még élhetnek néhány évig a 6-7 milliós ársáv ajánlatai, ám ha nem változik meg a szemlélet az autóiparban, akkor nem kizárt, hogy néhány év múlva mi is temethetjük majd a középosztály számára akárcsak a távoli horizonton is elérhetőnek tűnő új autókat.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed