Az ügyet jól ismerő források szerint közel lehet a megállapodás a kínai Dongfeng Motor Group és az olasz kormány között, amely egy új gyár felépítéséről szól – számolt be az Automotive News Europe. A Giorgia Meloni vezette kabinet nem titkolt célja, hogy az éves termelést 1,3 millióra kívánja feltornázni a 2023-as mintegy 800 ezerről. Persze a Stellantis égisze alatt futó Alfa Romeót és Fiatot is igyekeznek a hazai termelés irányába mozdítani, de pénzügyileg jobban megéri a konszernnek az olcsóbb munkaerő miatt Lengyelországban vagy épp Szerbiában gyártani. Többek között ennek lehet az eredménye a kínai előrenyomulás segítése is. Olyannyira, hogy korábban a Chery Autóval is folytattak tárgyalásokat, amely Magyarországon az Omoda 5-öst forgalmazza.
Persze nálunk sem cseng a Dongfeng ismeretlenül. A T5 Evót, és a DF6 pickupot már mi is teszteltük, míg a hétüléses egyterűjüket egy rövidebb próbakörre vihettük el. Nemrég pedig az is kiderült, hogy komoly modelloffenzívával készül a közeljövőben a vállalat, hiszen a magyar piacon is számos újdonságot vezetnek be, köztük a 3,2 tonnás, mintegy 64 millió forintra beárazott M-Hero 917-es terepjárót. Persze egyelőre nem tudni, amennyiben megvalósul a beruházás, pontosan mely modellek készülhetnek olasz földön, de a védővámok tudatában nem lenne meglepő, ha a villanyautókat gyártaná helyben a Dongfeng.