Online vásárlás: a magyarok fele már mesterséges intelligenciát használ

Egyre többen használnak mesterséges intelligenciás segítséget az online vásárlásaik során itthon – derül ki az Árukereső.hu új felméréséből. A válaszadók közel 50 százaléka néha vagy gyakran használt már AI-t, amikor online terméket választott vagy több terméket hasonlított össze. A különböző korosztályok ugyanakkor eltérő mértékben használják a technológiát: míg a 18 év alattiak 95 százaléka él vele, addig az életkor előrehaladtával ez egyre kevésbé jellemző. A 18 és 24 év közöttieknél ez az arány 80 százalék, a 25 és 54 év közöttiek körében pedig már csak 70, míg 55 év felett a megkérdezetteknek mindössze a fele vesz igénybe AI-t online vásárláskor.

A legtöbben, 42–44 százalékban fontosabb termékparaméterek azonosítására és termékek összehasonlítására használják a mesterséges intelligenciát, de majd 30 százalékban ár-összehasonlítást és spórolásban nyújtott támogatást várnak a nagy nyelvi modellektől. Jellemző igény még a termékajánlások kérése, üzletek felkutatása és a termékek értékelésének összegzése is. A legritkább esetben cél az ötletszerzés és inspirálódás, erre mindössze a felhasználók 14 százaléka tart igényt.

The post Online vásárlás: a magyarok fele már mesterséges intelligenciát használ first appeared on 24.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed