Öt év kellett hozzá, de 2024-ben már reálértékben is nőtt a kommunikációs iparág

A Magyar Reklámszövetség felmérése szerint 2025-ben folytatódhat a fellendülés.

Mi történt? A 2024. évi MRSZ (Magyar Reklámszövetség) Médiatorta 384,4 milliárd forint, az MRSZ Kommunikációs torta 715 milliárd forint volt – írja az Üzletem.hu. A Médiatorta a hirdetők befektetéseit méri, kizárólag a médiában. A Kommunikációs torta ezzel szemben, a hirdetők teljes külső marketingkommunikációs befektetéseit próbálja meg szemléltetni. Az egyedüli médiatípus, amelyik nem tudta növelni a reklámbevételeit a sajtó volt.

Miért fontos ez? A Média- és a Kommunikációs torta is 7,6 százalékkal nőtt éves szinten. Az MRSZ mérése alapján a kommunikációs iparág tavaly már reálértékben is növekedési pályára állt, 2019 óta először. Novák Péter, az MRSZ elnöke szerint: 

Elsősorban a versenyszféra kommunikációs ráfordításai indukálták a piac bővülését. A 2020-ban kezdődő rendkívül volatilis időszak után az elmúlt évet már a stabil növekedés jellemezte. 

Hogyan tovább? A piac bizakodó, Novák kiemeli, hogy a „7. MRSZ Barométer felmérés válaszadóinak prognózisa szerint 2025-ben hasonló mértékű, 8 százalék feletti növekedés várható a média reklámköltésekben és 4 százalék feletti gyarapodás a további kommunikációs iparági szektorokban.”

The post Öt év kellett hozzá, de 2024-ben már reálértékben is nőtt a kommunikációs iparág appeared first on Forbes.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed