Ötajtósként is bemutatkozott az új Mini Cooper

A Mini még tavaly ősszel mutatta be a Cooper negyedik generációját, akkor kizárólag villanyhajtással. Idén a kínálat kiegészült két benzines erőforrással is. Az elektromos modelleket Kínában gyártják, míg a hagyományosabb verzió a márka szülőhazájában, az Egyesült Királyságban születik. A kisebb kivitelek után a BMW almárkája a tágasabb, ötajtós verziót is bemutatta.

Hirdetés


Az új “Charismatic Simplicity” (tükörfordításban “karizmatikusan egyszrű”) formaterv bár a külsőn is tetten érhető, az utastérben látványos igazán. A műszerfalon egyetlen, a Mini védjegyének számító kör alakú érintőképernyő található, amely jelen esetben 9,4 colos. A kormány mögött nincs digitális műszeregység, ennek hiánya feláras extraként HUD-dal pótolható.

Motorfronton nincs meglepetés, ugyanazok a benzines erőforrások köszönnek vissza, mint a háromajtós kivtelnél. A gyengébb, C típusjelzésű háromhengeres, 1,5 literes 156 lóerővel és 230 newtonméteres nyomatékkal érkezik. Az ajtók jelentette plusz tömeg miatt valamivel rosszabb a 0-100 km/óra érték, kereken 8 másodperc (szemben a kistestvér 7,7 szekundumával).

Hirdetés

Az erősebb, S jelzésű már négy hengerrel és 2,0 literes hengerűrtartalommal kerül a Cooper orrába, ennek teljesítménye 204 lóerő és 300 newtonméter. A háromajtóshoz mérten két tizedmásodperccel lassabban gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, de a 6,8 másodperces érték így sem számít rossznak, főleg úgy, hogy akár 242 km/órát is ki lehet hozni belőle. Pontos vételárat egyelőre nem közöltek az újdonsággal kapcsolatban.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed