Júliusban brutális drágulást regisztráltak a gépjármű-kereskedelemben. Van olyan kisautó, ami negyedév alatt 700-750 ezer forinttal drágult.
Mi történik? A legolcsóbb hazai modellek toplistáján több kocsi is jelentősen megdrágult 3 hónappal ezelőtthöz képest. Van olyan kisautó, ami egyetlen negyedév alatt 700, illetve 750 ezer forinttal drágult. A Pénzcentrum cikkéből az is kiderül: a friss toplista szerint manapság már 5,5 millió alatt szinte nem lehet új autót vásárolni Magyarországon.
Mi a drágulás oka? Július elején lépett életben az úgynevezett GSR 2-es átállás az európai autóiparban, ez a rendelkezés mind a személyautók, mind a kishaszonjárműveknek a kötelezően beépítendő biztonsági szolgáltatásait, biztonsági felszereltségét írja elő, és az EU-n belül azóta csak olyan személyautót lehet forgalomba hozni, amely megfelel ezeknek. E felszerelések is hozzájárultak az egyébként is hónapról hónapra tapasztalható dráguláshoz.
Mi most a legolcsóbb itthon? Az első helyen továbbra is a Mitsubishi Space Star áll, amelynek ára május (és egyben hosszú idő) óta változatlanul legkevesebb 4 440 000 forint. A második legolcsóbb a Dacia Sandero, ami most 5 499 000 forintba kerül kedvezményes listaáron, májusban ezért még legkevesebb 5 399 000 forintot kellett fizetni, sőt, februárban még a román márka kisautója volt a második, 4 999 000 forintos akkori árával. Árban a Pénzcentrum listáján ezt követi a Fiat 500-as, amelynél még mindig tart az 5 500 500 forintos akció.
The post Ötmillió alatt szinte már nem lehet új autót vásárolni Magyarországon appeared first on Forbes.hu.