Pici, lassú és rendkívül olcsó a Wuling új családi autója 

Okos tervezéssel még az egészen apró méretű autók is rejthetnek tágas tereket, feltéve, ha háttérbe szorítják az aktuális divatot. Ázsiában jelentős piaca van a dobozszerű kisautóknak, elég csak a japán kei car kategóriára gondolnia. A kínai Wuling Zhiguang EV ugyan nem férne bele a japán szabályok szabta keretek közé, de a 3,68 méteres hosszúság felfoghatatlanul kicsi a mai viszonyok között.

A tavalyi év végén bemutatott apróság megjelenésére nem érdemes sok szót fecsérelni, ebben a méretben és formai adottságok mellett szinte lehetetlen látványosat alkotni. Az oldalnézetet néhány horpasztás dobja fel, a kerekek a sok lemezhez képest aprók, az autó eleje és a hátulja a lehető legegyszerűbb. A csomagtartó mérete még a középkategóriában is elférne, 527 liter, a hátsó sor ledöntésével 1,1 köbméteresre bővíthető, az anyósülés lefektetésével végig sík padlót kapunk.

Az elektromos Wuling esetében nem vitték túlzásba sem az akku méretét, sem a végsebesség kérdését. A 17,6 kWh-ás kapacitás csekély, ahogy a 41 lóerő és a 100 km/h-ás végsebesség sem fogja a pályák ördögévé tenni, azonban takarékos lokális közlekedésre jó alternatíva lehet. A szerénység az árában csúcsosodik ki, az átszámítva 2,8 millió forintos árcédula itthon egy 6-7 éves Fiat Qubóra elég.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed