Rogán Barbara likes this: ez lett a világ legértékesebb luxuscége

A vezető pozíciót ugyanis az Hermès vette át.

Mi történt? A világ eddigi legnagyobb luxusmárkás cége, az LVMH kedd estétől már csak a második legnagyobb piaci értékelés tekintetében, a vezető pozíciót átvette a Hermés, írta a Telex szerdán a CNN-re hivatkozva. Az LVMH értéke azután kezdett zuhanni, hogy a cég kiábrándító első negyedéves eredményeket közölt.

Miért fontos ez? A többek között a Louis Vuittont, a Diort, a Tiffany & Co.-t és a Sephorát birtokló LVMH eladásai az első negyedévben 3 százalékot esve elmaradtak a várakozásoktól, miután az amerikaiak visszafogták a szépségápolási termékek vásárlását, miközben a kínai kereslet továbbra is gyengélkedik. A cég részvényei 7 százalékot estek kedden, így piaci kapitalizációja 246 milliárd euróra csökkent, szemben az Hermès 247 milliárd eurójával.

Mi következik ebből? A piaci értékelések gyakran ingadoznak, de most úgy értékelhető, hogy a keddi kereskedés „tükrözi a két vállalat eltérő teljesítményét és a befektetői hangulatot” – mondta Jelena Sokolova, a Morningstar vezető részvényelemzője. Az LVMH kitettsége nagyobb a vásárlói hangulat ingadozásának és az anyagi lehetőségek szűkülésének, mert ők inkább a luxusspektrum alsó szegmensében vannak jelen. Az Hermès ellenben az ultragazdagabb ügyfélkörre lő, ezzel jobban átvészeli az iparági visszaesést.

The post Rogán Barbara likes this: ez lett a világ legértékesebb luxuscége appeared first on Forbes.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed