Sem új járművekre, sem pályafejlesztésre nem költ annyit a kormány, mint egy új MÁV-irodaházra a Kopaszi-gátnál

Az új állami irodaházak 255 milliárd forintba kerülnek, míg vasútfejlesztésre 20 milliárd forint szerepel a 2025-ös központi költségvetésben.

Mi történt? Vitézy Dávid tette közzé Facebook-oldalán vasárnap, hogy a Kopaszi-gáton 255 milliárd forintért épül a MÁV–Volán-csoport székháza. A BudaParton kap helyet még többek között az Állami Számvevőszék, a Nemzeti Választási Iroda és a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala is.

Miért érdekes ez? A politikus Lázár János és az állam döntését kifogásolta, ugyanis elmondta, hogy a BudaParton vásárolt állami irodaházak 255 milliárd forintba kerülnek, míg vasútfejlesztésre 20 milliárd forint szerepel a 2025-ös központi költségvetésben. Mint írta:

Sem új járművekre, sem pályafejlesztésre nem költ annyit Lázár János tárcája, mint a saját tulajdonú vadonatúj, 15 emeletes MÁV-irodaházra a Kopaszi-gátnál. 

Mit érdemes tudni még? A helyszín a Budafoki út és a Dombóvári út sarka, ahol már nagy erőkkel zajlik az építkezés. Korábban több lap arról számolt be, hogy a MÁV–Volán-csoport új székháza a Mol-torony mellé kerül, csakúgy, mint az Állami Számvevőszék, a Nemzeti Választási Iroda és a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala. Az intézmények már szerződést is köthettek a BudaParttal, az épületek terveit ugyanis a beköltöző állami cégek előzetes igényeikhez igazítják majd.

The post Sem új járművekre, sem pályafejlesztésre nem költ annyit a kormány, mint egy új MÁV-irodaházra a Kopaszi-gátnál appeared first on Forbes.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed