Létszámleépítésekkel próbálják menteni a helyzetet.
Mi történt? A 2008-as pénzügyi válság óta a leggyengébb üzemi eredményt érték el a német autógyártók 2025 harmadik negyedévében – derül ki az MTI által ismertetett EY elemzéséből.
Konkrétumok. A Volkswagen, a BMW és a Mercedes-Benz árbevétele ugyan nagyrészt stabil maradt, ám együttes üzemi eredményük közel 76 százalékkal, alig több mint 1,7 milliárd euróra zuhant, ami a legalacsonyabb szint 2009 óta. A német gyártók teljesítménye nemzetközi összevetésben is kiugróan gyenge, miközben a globális autóipar egészét jövedelmezőségi válság sújtja. A világ 19 legnagyobb autógyártójának bevétele enyhén nőtt, de az összesített EBIT 37 százalékkal esett vissza, 2018 óta nem látott mélypontra.
Okok. A problémák fő okai a prémiumautók iránti kereslet gyengülése, az amerikai vámok, a kedvezőtlen árfolyamhatások, az elektromos autókba fektetett, egyelőre meg nem térülő beruházások, valamint a vállalati átalakítások magas költségei. Különösen fájó a visszaesés Kínában, ahol a német márkák eladásai 9 százalékkal csökkentek, miközben a piac egyre inkább a helyi elektromos gyártóknak kedvez.
Mi lesz most? A válság hatására több nagy német vállalat – köztük a Volkswagen, a Mercedes-Benz, a Bosch és a ZF – létszámleépítéseket jelentett be.
The post Soha nem látott mélyponton a német autógyártók nyeresége appeared first on Forbes.hu.