Generációváltási és modernizálási hullám söpört végig az olcsó indiai szedánok piacán, az elmúlt hónapokban több érintett modellről is beszámoltunk. Sereghajtóként mutatkozott be az új Honda Amaze, amelynek nevét az angol “lenyűgöz” szóból eredeztetik. Ennek ellenére a kis Honda aligha lenyűgöző, lényegében a kellően fapados előző generációnak a valamelyest modernebbre és autószerűbbre átmaszkírozott változata. Az újdonság alapváltozatáért indiában nagyjából 3,7 millió forintnak megfelelő rúpiát kérnek el.
Az új Amaze kívülről le sem tagadhatná, hogy az előző generációra épül, ettől függetlenül is legalább ennyire egyértelmű az aránytalan, indiai miniszedán forma is. Itthon a 3,99 méteres teljes hossz a 2,47 méteres tengelytávval, illetve az 1,69 méteres szélesség vagy az 1,49 méteres magasság is legfeljebb csak a városi kisautók kategóriájához elegendő, ám praktikussági szempontból ezek az autók mégis szabályos ülőhellyel szolgálnak 5 felnőttnek, és mellé még 420 liternyi csomagtartó is marad, ami azért megsüvegelendő.
Az ilyen indiai kisautók legfontosabb feladata, hogy modernnek tűnjenek a lehető legköltséghatékonyabb módon, így a 15 colos alufelnik, a Honda City modelltől benyúlt legolcsóbb LED fényszórók és a Hona friss hűtőrács-dizájnja határozza meg az autó külalakját. A lemezek alatt azonban a régi, 1,2 literes, szívó, i-VTEC rendszerű motort kínálnak 89 lóerővel, amelyet egy ötfokozatú kézi, vagy egy CVT váltóval párosíthatnak a vevők. A piac sajátosságait ismerve nem meglepő, hogy hibrid nincs belőle, az már inkább, hogy gázüzemű változattal sem szolgálnak, pedig ezt szinte minden konkurens tudja.
Ami a belteret és a biztonságot illeti, alapáron jár a 6 légzsák, illetve a bemutatott modell 7 colos digitális műszeregységgel és 8 colos központi képernyővel is rendelkezik, mindezt a Honda legújabb beltérdizájnjába csomagolva. Csapda viszont, hogy a menő vezetéssegédeket és a 2. szintű önvezetést vállaltan csak a csúcsfelszereltség tudja, így mindez jó eséllyel a manapság menő infotainment rendszerre és korrektnek tűnő extralistára is igaz.
A legnagyobb probléma az Amaze új generációjával, hogy a fapados verzió küllemét és belterét egyaránt hétpecsétes titokként kezelik. Senkinek se legyenek viszont tévképzetei, a legdrágább, magasan felszerelt változat sem kényelmes prémiumautó, az alapmodellek belső anyagminősége pedig szinte biztosan az egykoron 2 millióért árult, fapados, 2. generációs Dacia Logan Access szintjét hozza. Láttuk már ezt a műsort a az indiai Suzuki Swift belépő változata mellett, de mutatott be arra a piacra okkal filléres autót a Nissan, illetve a Skoda is, az Amaze közvetlen ellenfele pedig továbbra is a Dzire névre keresztelt, indiai Suzuki Swift szedán, amelyről szintén beszámoltunk a közelmúltban. Sajnálni tehát továbbra sem kell, hogy ezek a modellek nem elérhetők Magyarországon, ha pedig valaki mégis nagyon erősködne, hogy ő márpedig venne ezeréves technikára épülő, aprócska szívómotorral szerelt kisautót, csak olcsó legyen és új, annak továbbra is tudjuk ajánlani az utolsó Mitsubishi Space Star példányok egyikét.