Ha megcsúszik az autó egy nagyjából egységes kanyaríven, az sohasem váratlan. Megeshet, hogy nem ismered fel az előjeleket, de attól még azok szinte biztosan jelen voltak. Még szerencse, hogy az MKIF Zrt. megosztotta ezt a régi oktatóvideót, ami meg is mutatja a legfontosabbakat. A csúszáshatárt – avagy azt a pontot, amikor az autó már majdnem megcsúszott, de még kordában tartható – a profibbak akár az autó hátuljának enyhe mozgásaiból is észrevehetik, ám a legtöbbeknek csak az tűnik fel, hogy a kormány könnyebbé válik. Ez még a modern, szervokormányos autóknál is érezhető jelenség, ráadásul éppen azt nehezíti meg, amivel meg lehet előzni egy ilyen csúszást:
óvatos mozdulatokkal kell ellenkormányozni, és fékezés helyett enyhe gázadással kell korrigálni, miközben oda nézel, ahová érkezni szeretnél.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a modern autók rengeteg kütyüvel próbálják ezt a helyzetet a sofőr helyett korrigálni, netán csak segíteni a vezetőt a megoldás felé. A menetstabilizáló rendszereknek például megvan az az extra tudása, hogy egyesével tudják lassítani a kerekeket, így még könnyebb a korrigálás. Ennek ellenére a legjobb az lenne, ha minden sofőr a modern technika nélkül is meg tudná oldani a problémát, illetve az autó rendszereinek beavatkozási módjait is ismerné. Az előbbihez szórakoztató segítség lehet a cikk végén található kis videó, míg az utóbbit leginkább a saját autóval végzett vezetéstechnikai tréningeken lehet elvégezni.