Tényleg elektromos lesz a következő Dacia Sandero?

2024-ben is szép eladási számokat produkált a Dacia Sandero, hiszen jó eséllyel tavaly a legkelendőbb modell volt Európában – igaz a decemberi adatokra még egy kicsit várni kell. A vásárlók körében tehát óriási népszerűségnek örvend, éppen ezért fontos kérdés, mit tartogat a ferdehátú számára a jövő. A Brüsszeli Autószalonon az Autocar “mikrofonvégre” kapta a román-francia márka tervezésért felelős vezetőjét, David Durandot. A szakember elárulta, hogy a 2027-ben érkező új nemzedék mindenképpen ferdehátú lesz, nem viszik el SUV-osabb irányba, ezzel egyúttal cáfolta azokat a híreket, amelyek szerint a Dacia kizárólag szabadidő-autókat fog kínálni a távolabbi jövőben. Indoklásában kifejtette: a vásárlók szeretik a ferdehátú formát, és a CO2 kvóta szempontjából is kedvező, mivel a SUV-okkal szemben jóval előnyösebb a karosszériatípus légellenállása, amely a fogyasztásnál is döntő tényező.

Durand azt is kifejtette, hogy a következő generáció ugyancsak a Renault Csoport CMF-B platformjára fog épülni, amely lehetővé teszi, hogy belső égésű motoros és elektromos hajtáslánccal is piacra dobják. Utóbbi csupán egy opció lesz, mindenképpen marad a benzines erőforrás – szögezte le a tervezésért felelős igazgató.

A Duster új generációja ugyan csak tavaly került a kereskedésekbe, de ennek hosszú távú jövőjéről is elárultak érdekességeket. Denis Le Vot, a Dacia márkaigazgatója az Év Autója döntősök sajtótájékoztatóján elárulta, már az idén egy új hajtáslánccal bővül a Duster kínálata. Ez egy full hibrid megoldás lesz összkerékhajtással, viszont a hátsó tengelyt egy elektromos motor fogja hajtatni. A bejelentés kapcsán felmerült, hogy esetleg egy full villany-Duster is megjelenhet, azonban az igazgató gyorsan leszögezte, ez leghamarabb a következő generációval valósulhat meg, vagyis 2030 környékén.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed