Tényleg német prémiumokra vadászik? – Omoda 9


Pont egy Omoda 5 tesztautót vittem vissza, amikor először megpillantottam egy rendszám nélkül, a sarokban megbújó Omoda 9-est, és tisztán emlékszem mekkora WOW! faktor kerített hatalmába, pedig ez még hónapokkal a hazai debütálás előtt történt. Márpedig bárki, bármit mondhat, ha a dizájn megfogja a vásárlót, az már fél siker.

A 9-es jóval testesebb SUV, mint az ötös, én simán megadom neki, hogy D-szegmensű, főleg a hátsó utasteret tekintve, de ne szaladjunk ennyire előre. Szóval a kereken 2,8 méteres tengelytávra 4,77 méter hosszú karosszériát építettek, ami 1,9 méter széles és közel 1,7 méter magas. A szélességére ráadásul az autó orra még rá is játszik, hiszen a tényleges hűtőmaszk mintázata tovább folytatódik ott is, ahol már nincs légzőnyílás, illetve a lökhárítók szélére rajzolt légbeömlők és a mélyre lenyúló nappali menetfények – amik játékos előadással kelnek életre az autó nyitásakor – optikai trükkök. Tudod, mint amikor felfújják magukat a veszélyben lévő állatok. Pedig az Omoda 9-nek igazából nem kell félnie senkitől. Ő az új sheriff a városban, inkább tőle félhetnek a többiek. Ebben az esetben azért, hogy mekkora rész tud majd kihasítani a piaci tortából.


Oldalról ránézve sem lehet belekötni, szép munkát végeztek a formatervezők. Kellemes a tető lejtése, az eltűnő kilincsek, a 20 colos felnik, és még a kis díszbetét is a sárvédőknél. Nem elég drágának lenni, annak is kell látszani, de erre is visszatérünk majd később, mert a drága kifejezés attól függ, honnan nézzük. Szerencsére hátul sem fogyott el a fantázia: van itt teljes szélességben végigfutó fényhíd, az első menetfényekre hajazó hátsó fényvisszaverők, légterelőbe épített féklámpák, és 4 kamukipufogóvég, amiknek majdnem megbocsátottam ,hogy nem igaziak, annyira jól néznek ki.


Sőt, bent sem fogyott el a fantázia. Lehet, hogy egyesek már sok a szín és a formakavalkád, de úgy sejtem sokkal több embernek tetszik, mert gondosan ügyeltek az instant get érzés megteremtésére, tehát arra, hogy miután a külső megfogott, bent is azt mondhasd: ez kell! Nagyon szép a kidolgozás, kellemes az anyagok tapintása, jó fogású a kormánykerék, és van egy enyhe Mercedes utánérzés, amit lehet, csak az ajtópanelre helyezett ülésállító gombok okoznak. Imádom, hogy ívelt a monitor, ami a vezető előtt 12,3 colos, és középen ugyanekkora az infotainment érintőképernyője is. Lehet, hogy apróságnak tűnik, de felhasználóként ez nekem azt üzeni, hogy nem csak beleragasztottak egy tabletet, amit én is oda tudnék szigszalagozni, hanem foglalkoztak az esztétikusság kérdésével.




Az első ülések körbeölelnek, kiválóan tartanak, fűtenek, hűtenek és ha szeretnéd masszíroznak. A fűtés/hűtésből pedig hátra is jut, ahol óriási a lábtér, hosszabb távon is öröm itt utazni, azt pedig a hajtásláncnál majd elárulom, mennyit lehet egyetlen feltöltés/tankolással. De még elöl időzve kicsit, érdemes megemlíteni a  vezeték nélküli (hűtött) telefontöltőt, a fizikai tekerőgombok meglétét, amikkel a klímát lehet vezérelni, illetve üzemmódot választani. Továbbá az infotainment szép grafikáját, lényegében könnyű kezelhetőségét, bár itt azért kell egy kis idő, amíg hozzászoksz a “kínai logikához”, mert ez azért érezhetően más, mint a mondjuk úgy nyugati autóknál. És akkor még a Sony hangrendszert nem is említettem, ami nagyon szépen szól, de még van hova fejlődnie. Na, és akkor vissza hátra, ahol 60/40 arányban oszthatók az ülések, így a csomagtér az alaphelyzeti 660 literről 1780 literre bővíthető.


 



Csúcsmodellhez csúcs-hajtáslánc illik, ez most egy konnektoros hibrid rendszer, összesen 530 lóerővel és 650 Nm forgatónyomatékkal. Ezt az erőt az 1,5 literes, turbós, négyhengeres benzinmotor és 3 villanymotor dobja össze, így talán az sem meglepő, hogy összkerékhajtású a masina. A sportautós teljesítményhez hasonló gyorsulás társul, hiszen 4,9 másodperc alatt százon van a SUV, ami elképesztő, és tényleg ülésbe passzírozó érzés, de a 180 km/h-nál nem tud többet, ami nem is baj. A magas építésmódot és a 2,2 tonnás üres tömeget ugyanis nem tudja letagadni, úgyhogy a kényelmes, nyugis közlekedés a legnagyobb barátja, azt pedig prímán tudja. A felfüggesztés elöl MacPherson, hátul többlengőkaros független, a rugózás lágyra hangolt, ez a hazai utakon áldás, és ténylegszépen átlibeg a kátyúkon ,egyenetlen aszfalton, de nem estek át a ló túloldalára, szóval kellőképp stabil is, annak ellenére, hogy nem kenyere a kanyarvadászat. A kormányzás kicsit döglött, mondhatnám, hogy túlszervózott, de ez előnyére válik a városi forgatagban, illetve parkoláskor.

Összességében kellemes vezetni, jó vele utazni. Mondanám, hogy akár egy ültő helyemben 1100 kilométert, de ezt a teljes hatótávot nem teljesítettem vele, viszont lemértem, hogy a kerek 140 kilométert tudja tisztán villannyal, bár tény, hogy ehhez tojásokon lépkedtem és minden spórolós tudásomat bevetettem. Aztán, amikor már nem figyeltem a fogyasztáscsökkentő trükkökre, akkor is simán 120 kilométert gurult villannyal. Aki siet, tudja 65 kilowattal villámtölteni a 34,46 kWh kapacitású akkumulátort, de amúgy 6,6 kilowattal csorog bele az áram. Üzemanyagtartálya 70 literes, ha nincs az aksi töltve, akkor benyakal 8 liter benzint vegyes használatban 100 kilométeren. Terepen nem kínoztam, csak könnyed földúton használtam, de a hasmagasság elég a telekjárásra, illetve alul a motorvédő burkolat is hasznos.


A vezetősegédek a kínai autókra jellemzően szigorúak, remélhetőleg idővel ezeken hangolnak, ugyanakkor semmi fontosat nem felejtettek ki, rendesen telepakolták kényelmi és biztonsági felszereléssel az Omoda 9-est, lényegében csak a különböző metálfényezések felárasak. Ha így nézzük, akkor a 21 990 000 forintos alapár már nem is annyira durva. Az biztos, hogy egy ilyen csomagot nem ad a konkurencia, a nagy kérdés az, hogy kit tekintünk konkurenciának? A hasonló méretű nem prémiumkategóriás járművek lehet, hogy hasonlóan extrázottak, de nem adják meg azt a luxusérzetet, amit az Omoda. A prémiumok, főleg a német prémiumok, megadják a luxusérzetet, talán még egy kicsit jobb anyagminőséget is, viszont ennyiből nem jön ki ilyen gazdag felszereltség. Ráadásul az Omoda hét év vagy 150 000 km garanciát is ad, és ami még nagyobb csáberő, az első 3 kötelező szerviz ingyenessége. Nagyon erős ajánlat, kíváncsian várjuk mennyi fogy majd belőle, és honnan csábít el vásárlókat?






 

 








Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed