Az egyik ilyen kiemelt projekt a vállalat életében a beteg gyermekek támogatása. 2019 óta a Lidl, a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézetben fekvő beteg gyermekek egészséges étkeztetését segíti folyamatos élelmiszeradományokkal. A megállapodást az élelmiszerlánc az idén újabb egy évre meghosszabbította.
„Vállalatunk számára a társadalmi felelősségvállalás kiemelten fontos terület, különös tekintettel igaz ez a Heim Pál Gyermekkórházat célzó támogatói együttműködésünkre. Az adományozási programunk révén a gyógyulófélben lévő gyermekeknek szeretnénk friss és egészséges, tápanyagokban gazdag élelmiszereket biztosítani, mert ez is kulcsfontosságú a felépülésükhöz” – nyilatkozta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője, aki a támogatás elmúlt egy éves adataira is külön kitért: „Összességében mintegy 62 tonna élelmiszerrel támogattuk a kórházat, amelynek harmadát a friss zöldségek és gyümölcsök, valamint a friss húsok tették ki, de a különféle felvágottakból és sajtokból is jelentős mennyiséget biztosítottunk. Ezen túlmenően 18 ezer darab joghurtot, 8 ezer bébiételt, illetve több, mint 5600 liter gyümölcslevet juttattunk el az intézmény számára.”
Az új megállapodásnak köszönhetően a támogatási összeg 8,5 millió forintra emelkedett havi szinten, így a gyerekek még több friss zöldséghez, gyümölcshöz, vagy éppen a friss húshoz juthatnak hozzá. A Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvánnyal való együttműködésnek köszönhetően a gyermekek közelebb kerülhetnek az otthon ízeihez, a kórházi étkezésük a Lidl támogatásának köszönhetően sokkal finomabbá és változatosabbá tehető. Az adomány összetételét a kórház szakemberei határozzák meg a gyermekek igényeihez igazítva, a Lidl pedig a kéréseknek megfelelően bébiételeket, friss zöldség-gyümölcsöket, felvágottakat, sajtokat, joghurtokat, tésztákat, rizst, konzerveket, üdítőket küld a kis betegeknek. A táplálóbb és szívesebben fogyasztott élelmiszerek pedig hozzájárulnak a gyermekek gyorsabb gyógyulásához.
Az élelmiszerdiszkont jóvoltából a gyermekkórház különböző diétáknak megfelelő étkezéseket tud biztosítani a betegek számára, ami az együttműködés nélkül anyagilag nagyon megterhelő lenne az intézménynek. A kórházban ugyanis napi szinten 39-féle étel készül, hogy a gyermekek, a szüleik és a kórház dolgozói is jó minőségű, tápláló és egészséges élelmiszereket fogyasszanak. Az elmúlt 5 évben, amióta a Lidl támogatja a kórházat, a különböző ételallergiával küzdő kisgyermekek ápolása ezzel egyszerűbbé vált.
A partnerség folyamán az elmúlt 5 évben több, mint 240 tonna élelmiszerrel segítette a Lidl a gyermekkórház egészségesebb étkeztetését. Az adatokat kicsit részletesebben áttekintve; a vállalat 41 tonna friss zöldség-gyümölccsel, 42 tonna friss hússal, 30 tonna felvágottal és sajttal, 42 tonna tésztával és rizzsel, valamint több, mint 88 tonna egyéb alapvető élelmiszerrel, és 43 ezer liter gyümölcslével, üdítővel támogatta az intézményt.
A következő egy év során pedig összességében több mint 100 millió forint értékben jut majd el majd friss, tápanyagokban gazdag élelmiszer-adomány a Heim Pál Gyermekgyógyászati Intézetben fekvő gyermekekhez.
Az idén 20 éves Lidl Magyarország számára a társadalmi felelősségvállalás a működési folyamatokon átívelő stratégiai elem, kezdeményezéseivel igyekszik értéket teremteni. A vállalat szívügyének tekinti a magyar családok támogatását, ezért társadalmi felelősségvállalási programja elsősorban a hátrányos helyzetű gyermekekre és családjaikra fókuszál és több karitatív partnerszervezetén keresztül segíti őket. A felajánlott adományok a országszerte nyújtanak segítséget a nélkülöző családoknak többek között élelmiszerek, ruhaneműk és különféle használati tárgyak formájában.
Ezen túlmenően a vállalat nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerpazarlás visszaszorítására, az értékesítésből kivont, de fogyasztásra alkalmas élelmiszerekkel pedig partnereinek közreműködésével havonta több tízezer rászoruló élelmezéséhez járul hozzá.
The post Több mint 100 millió forint értékű élelmiszeradomány a Heim Pál Gyermekkórháznak first appeared on 24.hu.