Több mint 180 éves a Procter & Gamble

A P&G-nek már több mint 180 éves történelme van – mi köti össze a mai globális óriást a Viktória királynő trónra lépésének évében alapított vállalattal?
Ma, ahogyan az alapításakor is, munkánk középpontjában a fogyasztó áll, az ő igényeik és elvárásaik. Működési Alapelvünkben kijelentjük, hogy kiváló minőségű termékeket szeretnénk kínálni, amelyek jobbá teszik az emberek életét. A kezdetekben ez szappan és gyertya volt, ma jelen vagyunk az öt kontinensen, 10 globális kategóriában működünk, milliárdok használják termékeinket naponta, de az ígéretünk nem változott az évszázadok alatt.

Hogyan biztosítja, hogy a P&G mindig előrébb járjon a változó ügyféligények megértésében és kezelésében?
Először is közvetlen kapcsolatban vagyunk a fogyasztókkal, hogy megérthessük, milyen feladatokat kell elvégezniük, miként és hogyan vásárolnak, milyen vásárlási döntéseket hoznak, és mit keresnek az üzletekben. Folyamatosan végzünk fogyasztói kutatásokat, otthonukban látogatjuk meg a fogyasztókat, hogy lássuk, hogyan használják a termékeket, akár velük ’közösen’ vásárolunk, hogy megértsük a vásárlási szokásaikat és hogyan választanak termékeket. Azonban ma már kihasználjuk a legújabb technológiai fejlesztéseket: mesterséges intelligencia, adatelemzés stb., hogy gyorsabban és pontosabban reagálhassunk a folyamatosan változó fogyasztói igényekre. Emellett figyelemmel kísérjük, hogy milyen médiát fogyasztanak, milyen tartalom érdekli őket. Folyamatosan fejlesztünk és időt, erőforrásokat nem kímélve fektetünk be a jövőbe: a termékbe, a csomagolásába, a gyártási folyamatokba, abba, hogy a fogyasztók megbízhassanak a márkáinkban. Együttműködünk tudományos kutatóintézetekkel, kutatólaboratóriumokkal és oktatási intézményekkel, hogy olyan technológiákat fejlesszünk, amelyek még jobb felhasználói élményt nyújtanak a termékeink használata során.

ULUC AYIK, a P&G közép-európai régiójának szenior alelnöke

Hogyan fordítják le a P&G Közép-európai stratégiai kezdeményezéseit, azaz az úgy nevezett öt kiválósági vektort a fogyasztók nyelvére?

Azonosítottunk néhány tényezőt, amelyek jelentős hatással vannak a fogyasztók élményére, egyben ezek befolyásolják márkáink és vállalatunk sikerességét Közép-Európában és globálisan is:

a. Elsőként a kiváló minőségű termékek, amelyek kiváló megoldásokat kínálhatnak a szükséges feladatok elvégzéséhez – a Jarral hibátlanul elmosogatott edényeitől a Pampers pelenkáig, amelyek szárazon tartják a babákat az éjszaka folyamán és nem szivárognak; a Gillette-el a sima arcbőrért és könnyű borotválkozásért, az Ariellel pedig a makulátlanul tisztára mosott ruhákért.

b. Másodszor a termékcsomagolás: figyelemfelkeltő az üzletekben, könnyű és kényelmes használat, amely védi a terméket, annak minőségét, ugyanakkor könnyen újrafeldolgozható vagy lebomló minimális környezeti hatással.

c. Biztosítani, hogy a fogyasztók ismerjék a márkáinkat és hogy azok hogyan tudnak segíteni a mindennapi teendőikben; olyan márkák, amelyek beszélik az ő nyelvüket és élik az ő életüket; márkák, amelyekkel párbeszédbe lehet lépni az általuk használt média csatornákban.

d. A vásárlás könnyűvé, egyszerűvé tétele, a termékek jól láthatóak a polcon, úgy rendezve, hogy azok intuitívan elérhetőek legyenek, a megfelelő mennyiségű információval a vásárlási döntés meghozatalához. Emellett bármely olyan csatornán, amely kényelmes a fogyasztók számára, mind a hagyományos üzletekben, mind az online térben.

e. Értékes élményt nyújtó termékhasználat: a Pantene egészséges és fényes hajat ad, hogy szépnek érezze magát, a Pampers pedig megszakításmentes éjszakai alvást biztosít a babának, az Always pedig biztonságot és a frissesség érzetét nyújtja.

Megosztana egy olyan sikertörténetet, ahol ezek a vektorok versenyelőnyhöz vezettek?

Az Oral B – egy fogkefe, amely kiváló tisztítást nyújt – megóvja a fogak egészségét, és annál többet is. Forradalmi technológia, amely segít javítani a tisztítási szokásokat – megfelelő időfordítással, megfelelő nyomással, egy telefonos alkalmazás segítségével nyomon követve. Szép és egyben kényelmes design. Elérhető az összes olyan csatornán, ahol a fogyasztók vásárolnak – hagyományos üzletekben, e-kereskedelemben. Olyan kommunikációval, amely eléri a fogyasztókat, fontos információkat nyújtva, segítve a termék legjobb kihasználását.

Az európai fogyasztók élete jelentős változásokon ment keresztül az elmúlt években. Hogyan változtak az igényeik ebben a kontextusban?

A digitális technológia egyre inkább jelen van az életünkben – a mobiltelefonok személyi számítógépekké váltak, a digitális technológia jelen van az életünk számos területén. A fogyasztók ugyanezeket a lehetőségeket várják el a termékeinktől is. Ezért alkottuk az Oral B elektromos fogkefét, a Braun Silk-Expert Prot, ezek mind rendkívül fejlett termékek, amelyek professzionális minőséget nyújtanak, legyen szó fogmosásról vagy szőrtelenítésről, saját otthonunkban. A digitális technológia és a mobilalkalmazás biztonságossá teszi a házi használatot. Az ilyen termékek lenyűgözik a fogyasztókat, de építik a kategóriákat is, így kereskedelmi partnereinknek is profitot hoznak.

Manapság mindenki a Z generációról beszél. Önök (és vállalatuk) szemszögéből hogyan néznek ki ezek a legfiatalabb fogyasztók?

A legfiatalabb fogyasztók számára az környezeti fenntarthatóság egyre fontosabbá válik, mint elvárás a fogyasztók részéről. A fiatal fogyasztók többet és jobbat követelnek maguknak ÉS az őket körülvevő világnak – olyan környezeti fenntarthatóságot, amely nem jár teljesítmény vagy értékvesztéssel. Jó példa erre az Ariel Pod kapszula, amely kiváló tisztítást nyújt még rövid mosási ciklusokban és alacsony hőmérsékleten is – a fogyasztó szempontjából ez kevesebb vizet, kevesebb elektromos áram felhasználását jelenti – mindkettő megtakarítás – és kisebb környezeti hatást.

Az innováció hatásait hogyan kommunikálják a fogyasztóknak? Milyen irányú innovációkra számítanak?

A fogyasztók elvárják, hogy a termékeink lépést tartsanak az életstílusukkal és megkönnyítsék a mindennapi teendőket, miközben vigyáznak a bolygóra. Még a rutinfeladatok elvégzésekor is szeretnének profitálni a digitális technológiák előnyeiből. Ezért az Arielnek a mostani ruhák anyagösszetételéhez kell alkalmazkodnia, az Oral-B-nek pedig még több iránymutatást kell adnia a fogmosás minőségének javításához, és a Jar mosogatószernek rövid ciklusban és hideg vízben is működnie kell. Ráadásul azt várják, hogy széles körű információkat találjanak ezekről a termékekről, amikor és ahol szükségük van rá. Az elvárás az, hogy a márkáink beszéljék a nyelvüket és ők zökkenőmentesen éljék az életüket. Ha újdonsült szülő vagy, akkor információkat keresel a babaápolási termékekről, illetve érdekel más szülők véleménye. A digitális technológia lehetővé teszi, hogy kapcsolatba lépjünk szinte minden anyukával és apukával anélkül, hogy bombáznánk azokat, akiket nem érdekelnek a babatermékek. Vagy ha a játék/sport a tereped, akkor szeretnéd, hogy a kedvenc márkád megossza ezt a szenvedélyt veled, mint például a Gillette.

Milyen kihívásokat határozna meg az iparáguk számára a következő években?

Az FMCG iparág számára jelenleg a legnagyobb kihívás a fogyasztók életével lépést tartani és kapcsolatban maradni az igényeikkel és elvárásaikkal. Ez azt jelenti, hogy kiváló minőségű termékeket kell nyújtani, amelyek megkülönböztetőek, másak, mint a konkurenseik, kényelmesen és könnyen használhatók, emellett a boltokban is elérhetőek, beszélik azok nyelvét, akik használják őket, és egyben nagyszerű élményt nyújtanak. Kötelező már első alkalommal jó teljesítményt nyújtaniuk: a foltok eltűnnek az első mosásnak, az Arielnek köszönhetően, még alacsony hőmérsékleten is, a Jar mosogatógép kapszula tiszta és ragyogó edényeket varázsol még mosogatási rövid ciklusban is, és a Pampers pelenka pedig szárazon tartja a babát az éjszakai alvás során. Mindez, pedig mindennap kiváló értéket nyújt a fogyasztóknak.

The post Több mint 180 éves a Procter & Gamble first appeared on 24.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed