Több tízezer kínai autó vesztegel a brazil kikötőkben

(fotó: CarNewsChina / YouTube)

Brazília a világ 6. legnagyobb újautó-piaca, így értelemszerűen a rohamtempóban terjeszkedő kínai autógyártók is szemet vetettek rá. Az elsők között a BYD és a GWM (Great Wall Motor) rohamozott nagyerőkkel, előbbi már 2021 óta értékesít ott autókat. Mára eljutott a brazil piac odáig, hogy 2024 októberében a két gyártó együttesen a regisztrációk 5 százalékát tudhatta magáénak – írta meg a Portfolio.hu a Bloomberg jelentése nyomán.

Luiz Inacio Lula da Silva elnök megválasztásával azonban véget érhet a jó világ a kínai villanyautó-gyártóknak. Ugyanis az ottani ipar képviselőinek sikerült elérnie, hogy 2026-ig a Brazíliával kereskedelmi-szerződéssel nem rendelkező országokból is kiterjesszék a 35 százalékos importvámot az elektromos gépjárművekre.

A bejelentést követően több tízezer autó tűnt fel a helyi kikötőkben, amelyek jó ideje egy helyben vesztegelnek. Alexandre Baldy, a BYD brazil részlegének vezető alelnöke azonban elárulta, a készletfelhalmozás része a stratégiának, így a büntetővám hatályba lépése után is jutányos áron tudják majd kínálni a termékeiket. Persze már arra az időszakra is megvan a terv, ha az említett raktárak kiürülnek, ugyanis a kínai gyártó csak 2025-ben 300 ezer autót tervez legyártani Brazíliában, de a GWM is 1,6 milliárd dolláros beruházást tervez az országban – írja a Portfolio.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed