Toyotával jár a svéd „sportautógyáros”!


Christian von Koenigsegg vállalkozása a világ leggyorsabb szupersportautóiról híres, ám a márka alapítója mégsem ezek egyikével jér munkába. Erre ugyanis egy Toyota GR Yarist használ, amint arról az Instragramon április elején közzétett videobejegyzése tanúskodik. Egy kis háromhengeres őrület reggelre, mondja a kamerába, amint beszáll a Toyota sportrészlegének méregzsákjába. Mivel személyes fiókjában egy év alatt mindössze négy poszt született, feltételezhetjük, hogy csak olyan dolgokról kommunikál, amelyek közel állnak a szívéhez. Ilyen a CC850, amely a Koenigsegg vállalat legelső sorozatgyártású modellje, a CC85 ihletett, de ilyen a Mazda MX-5, élete első álomautója is, amelyhez egyetemista kora óta ragaszkodik, és a jelek szerint ilyen a Toyota GR Yaris is.

Nem Christian von Koenigsegg privát használatú autója az egyetlen összekötő kapocs a Toyota Gazoo Racing és a Koenigsegg típusai között. Mint közismert, a GR Yaris orrában háromhengeres turbómotort találtunk. Hasonló konstrukciót alkalmazott volna a Koenigsegg Gemera plug-in hibrid hajtáslánca is: a kétliteres erőforrástól 600 lóerőt remélt a gyártó, ám az elképzelést az utolsó pillanatban félretették, így a modell végül a korábban opcióként megálmodott, ötliteres V8-as turbómotorral került gyártásba.

Amikor tehát Christian von Koenigsegg a Toyota GR Yaris volánja mögé ül, az elsődleges vezetési élmény mellett talán némi nosztalgiát is érez saját, soha meg nem valósult koncepciója iránt. Így persze kérdés sem férhet ahhoz, hogy a Gazoo Racing konstrukciója a világ messze legfejlettebb és legnagyobb fajlagos teljesítményű háromhengeres motorja.


Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed